Tulajdonképpen senkit nem lepett meg a Toyota szerdai bejelentése, melynek értelmében a 2010-es szezonban már nem indít gyári csapatot a Forma-1-ben. Nyolc szezont töltött a Toyota az elitkategóriában, sikerélménye viszont nem sok volt, még egy árva futamgyőzelem sem jött össze. Sok értelme nem volt a folytatásnak, a válság csak ráerősített erre, a felszabaduló, nem kevés pénzből az utcai üzletág profitálhat.
Tojoda Akio, a Toyota új elnöke elnézést kért a kilépés miatt, bennfentes források szerint azonban hivatalba lépése óta azért lobbizott, hogy a gyár a Forma-1 helyett inkább olyan izgalmas utcai modellek kifejlesztésére költsön, mint amilyen az új Toyota FT-86 vagy a Lexus LFA.
Nem azonnali stratégiaváltásról van szó, a Toyota ugyanis a recesszió ellenére is kellő tartalékokkal rendelkezik. Míg a Honda a Forma-1-es kilépéssel felszabadult forrásokat azonnal zöld technológiák és modellek kifejlesztésére csoportosította át, addig a Toyotánál előbb hagyják kifutni a már elindult projekteket. "Nagy cég vagyunk, minden szegmensben versenyképes modelleket akarunk kínálni. Eltökéltek vagyunk abban a kérdésben is, hogy 2020-ra minden autónk elérhető legyen hibrid hajtáslánccal" - nyilatkozta egy toyotás forrás az Autocarnak, utalva arra, hogy azért lesz helye a Forma-1-es pénznek.