Amerikában hódítana az új Hyundai Sonata

Vágólapra másolva!
Egy újabb márka, amely rájött, hogy a súly/lóerő arány nem csak sportkocsiknál fontos.  A koreai debütálás után a Los Angeles-i Autószalonon is bemutatkozott az új Sonata, amely egyszerre lehet dinamikus és spórolós.
Vágólapra másolva!

A Hyundai, a Los Angeles-i Autószalon közönsége előtt bemutatta az alapjaiban új, 2011-es modellévű Sonatát, a Hyundai 24/7 fedőnevű tervének már a második modellje (a terv alapján 24 hónap alatt 7 új modellt mutat be a márka) az ix35 után. Az új Sonata gyártása már e hónapban elkezdődik a vállalat amerikai üzemében, Alabama államban, a kereskedelmi forgalmazás 2010 januárjában indul.

A Sonátáról már szeptemberben is írtunk, így már akkor kiderült, hogy a formája alaposan feladja a leckét a konkurenseknek. A mostani bemutatón az is kiderült, hogy nem ez a modell egyetlen vevővonzó tulajdonsága. Állítólag annyira tágas, hogy az amerikai hatóságok eggyel feljebb, a nagyautók között kategorizálják. A 464 literes csomagtartója alapján is beférhet oda. De talán ennél is fontosabb, hogy műszakilag sem marad el az európai riválisoktól.

Ebben a modellben mutatkozik be a Hyundai új fejlesztésű 2.4 literes Theta II GDI (közvetlen befecskendezéses) benzinmotorja,. Az új erőforrás nemcsak 198 lóerős teljesítményével tűnik ki a kategóriatársak hasonló nagyságú erőforrásai közül, hanem viszonylag szerény fogyasztásával is (Városban 10,3, országúton 6,8 liter/100 km). A hatfokozatú váltókra is odafigyeltek, így az automatával egy leheletnyivel kevesebbet fogyaszt, mint a kézivel. Sőt az is meglepő, hogy a nagyobb felszereltséghez jár kettős kipufogórendszer, amellyel már kereken 200 lóerős a motor. A következő évekre a Hyundai egy kisebb kétliteres turbós benzinest ígér, majd a 2,4 literes változat hibrid változatát ígérik, amelybe lítium polimeres akkumulátorokat terveznek. A koreai bemutatón szó volt még egy kétliteres benzinesről, amely 165 lóerős, de lesz 144 lóerős LPG-s változata is.

Forrás: [origo]

Bár már most is lenne rá kereslet, 2011-ben érkezik csak Európába
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A futómű elöl segédkeretes MacPherson, hátul többlengőkaros, amely puhább beállítású a korábbinál, a rugóútjai megnövekedtek. A súlycsökkentés jegyében a futóműalkatrészek részben könnyűfémből készülnek, így hatásosan csökkenthetők rugózatlan tömegek. A GLS és a Limited felszereltségű modellek alacsony gördülési ellenállású abroncsokon futnak. Lesz egy SE kivitel is, amely lényegében egy sportos változat. Ebben lesz a 200 lóerős motor, de a futóműben feszesebbek a rugók és vastagabbak a kanyarstabilizátorok, és lengéscsillapítói is feszesebbek. Ehhez már 18 colos abroncsok járnak.

Az új Hyundai Sonatát megtervező mérnökcsapat egyik legfontosabb célkitűzése a világelső tömeg-teljesítmény arány elérése volt. E jellemző nem csak a menetdinamika, de a takarékosság szempontjából is különösen fontos. A Sonata karosszériája nagy mennyiségben tartalmaz nagyszilárdságú acélokat, ennek eredményeként a szerkezeti merevség kimagaslóan jó. A 2011-es Sonata torziós szilárdsága 25 százalékkal, hajlítási merevsége pedig 19 százalékkal jobb az elődmodellénél.

Forrás: [origo]

Az új 200 lóerős 2,4 literes motor izgalmas választás
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Természetesen a Sonata egész fejlesztése során kiemelt fontossággal bírt az autó aktív és passzív biztonsága, de hivatalos törésteszten még nem vizsgázott az autó, öt csillagot várnak tőle.

Mivel a Sonata elsőszámú célpontja alapvetően az amerikai piac, ezért a hifire is nagy hangsúlyt fektettek. Négy szint van, de már a legalsó is hat hangszórós és lejátssza az MP3-as fájlokat. Ezután jön a Dimension prémium rendszer, amely navigációval is bővíthető. A legfelső szint pedig a jóval ismertebb Infinity hifi, amelyre állítólag annyira nagy figyelmet szenteltek, hogy az Infinity és a Hyundai mérnökei több száz órát töltött el a finombeállításával. Az alapáras iPod és USB bemenetek, a 8 GB-os flash memória, a CD lejátszó, a Bluetooth-os zeneszolgáltatás, a vezető és az első utas pedig akár külön-külön is használhatja az iPod, és az USB bemeneteket.

Az európai premierre sajnos 2011-ig még várni kell, ezért a magyarországi bemutatkozás is távlati jövő.