Kompakt egyterű a Peugeot-tól: 5008

Vágólapra másolva!
5008 néven új buszlimuzint mutatott be a francia gyártó, amely még idén megérkezhet a kereskedésekbe.
Vágólapra másolva!

A Citroën C4 Grand Picasso közeli rokonának tekinthető Peugeot 5008 némileg sportosabb formát kapott a testvérmodellnél, hosszúsága 4,53 méter, tengelytávja 2,73 méter. Légellenállási alaktényezője csupán 0,29, ami kifejezetten jó értéknek számít egy 1,64 méter magas egyterűtől. Formaterve elölről a 3008-asra emlékeztet, de az új Renault Scénic-kel is felfedezhetőek hasonlóságok, például a fényszórók kialakításánál.

Klasszikus 2+3+2-es elrendezésben vannak az ülések a hétüléses verzióban, a két leghátsó, állítólag felnőttek utaztatására is alkalmas ülés szükség esetén a padlóba hajtogatható, a középsők külön-külön 13 centiméter hosszú sínen is csúsztathatóak, szintén lehajthatóak. A hátsó ülések helyzetétől függően a csomagtér térfogata 579 és 678 literes lehet a VDA mérési szabványa szerint. Ha eltávolítják a kalaptartó rolót, már 1247 liternyi csomag fér el a kocsiban, de ha a második üléssort is lehajtják, a rakodótér 2506 literig növelhető. Az első utasülés lehajtásával akár 2,76 méter hosszú tárgyak is szállíthatóak, ráadásul a rakodófelület teljesen sík.

Forrás: Peugeot

Ahogy a többi buszlimuzin, az 5008 is számos tárolórekesszel rendelkezik, például a kormány alatt, a padlóban, de a középkonzolban is, ez a 10,5 literes ráadásul hűtőként is képes funkcionálni. Ha az 1,69 m2-es üvegtetőt is megvásárolják az 5008-hoz, akkor az ablakfelületek összesen 5,77 m2-t tesznek ki, ami minden bizonnyal világos és hangulatos utasteret eredményez.

Forrás: Peugeot

A 308-as modellcsaládhoz tartozó autó a nemrégiben bemutatott 3008 látványos műszerfalát kapta meg. Az újdonság az ismert Peugeot- motorokkal gördül majd ki a gyárból, ez 120 lóerős szívó, és 156 lóerős turbós 1,6 literes benzineseket, valamint az 1,6-os és kétliteres dízeleket jelenti. A HDi-k közül a kisebb 110 lóerős, a nagyobb kézi váltóval 163, automatikussal 150 lóerőre képes.

Forrás: Peugeot

Sokféle extra lesz rendelhető az autóhoz a head-up display-től kezdve a követési távolságra figyelmeztető rendszeren át a komplett multimédiás rendszerig, fejtámlákba épített LCD-képernyőkkel és drót nélküli fejhallgatókkal. A legérdekesebb talán a parkolóhelyet mérő radaros berendezés, amely eldönti, hogy egyáltalán befér-e az autó a kinézett helyre, és egy skálán osztályozza is, mennyire lesz nehéz beállni.

Forrás: Peugeot

A Peugeot 5008 a szeptemberi Frankfurti Autószalonra időzített debütálása után már idén ősz végén megérkezhet az európai kereskedésekbe.