Rali-ob: érdeklődés hiányában

Vágólapra másolva!
Megdöbbentő, milyen kevés nézőt vonzott a "Nyírség" rali első versenynapja. A már-már érdektelenségbe fulladó viadalon Turán vezet Herczig előtt, az országos értékelés éllovasa Botka Dávid.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Turiék hamar kiálltak a versenyből. A Mecsekben összetört WRC pótlására szánt N-es autó onnantól már csak nehezéknek volt jó, a csapat a sátrat kötötte hozzá


Ha valaki néhány évig nem járt hazai futamon, azt hihette, hogy eltévedt - míg pár esztendővel ezelőtt a pályák közelében parkolni sem lehetett, most kis túlzással minden nézőnek saját kanyar jutott. Számos oka van annak, hogy ez így alakult: kezdve a szombati munkanaptól a fővárostól való nagy távolságon át az indulók gyér számáig, ez azonban mind olyan dolog, melyen kis odafigyeléssel lehetett volna változtatni. A rali már péntek este megkezdődött a máriapócsi Rabócsiringen rendezett szinkronpályás prológgal, amely nem számított a végeredménybe. A leggyorsabb Turán Frigyes volt Herczig Norbert előtt, s ezzel futam nyírségi része ezzel véget is ért.

Turiék a börtönben

Rendhagyó közönségtalálkozón vett részt Turi Tamás, és navigátora, Tóth Imre. Sátoraljaújhelyen található az ország híres-hírhedt büntetés-végrehajtási intézete, ahol többek között a "Viszkis" néven elhíresült Ambrus Attila tölti 15 éves büntetését, továbbá a szomszédságában börtönmúzeum is működik. A fogvatartottak szavazhattak, melyik WRC-s párost szeretnék a legszívesebben vendégül látni. Mivel kimagaslóan Turiék kapták a legtöbb voksot, mintegy három órát tölthettek el a zord falak között. Az esemény végeztével természetesen szabadon távozhattak, és este már részt vettek a máriapócsi prológon.



Szombat reggel a mezőny száz kilométerrel arrébb, Fónyon folytatta, egy olyan gyorsaságin, melyet a publikum természetvédelmi okokból nem látogathatott. (Figyelembe véve a többi szakaszon tapasztalt csekély érdeklődést, a tiltás hiányában sem károsodott volna sokkal jobban a környezet.) A győzelmi kényszerben autózó Turán Frigyes kezdett a legjobban, jelezvén, hogy nem adta fel a bajnoki címért folyó küzdelmet. Herczig viszont a második legjobb idővel mutatta, melyik az a hely, amely számára a végső győzelemhez kell: a Subarut hajtó páros akár egy harmadik hellyel is bajnoki címet ünnepelhet. Több páros ilyen-olyan okból már reggel kiállt a versenyből, többek között az egészségügyi okokra hivatkozó Turiék és Hideg Krisztiánék is befejezték, mielőtt bemelegedhettek volna. Kár, mert így rövid úton ötven tagúra fogyatkozott az amúgy sem népes első osztályú mezőny. A második és a harmadik gyorsaságit is Turán nyerte Herczig és Érdi előtt, ebben a sorrendben értek be a szervizparkba, amely megér egy-két mondatot.

A sátoraljaújhelyi dohánygyár sportpályáját érte a megtiszteltetés, hogy otthont adhatott a csapatoknak, ám a helyszín nem felelt meg maradéktalanul az elvárásoknak. A göröngyös, füves pályán focizni sem lett volna könnyű, de például egy emelőt használni kifejezetten nehéz volt, mivel nem az autó emelkedett, hanem az emelő süllyedt. Ezt tetézte a salakos futópályáról szálló por, majd később a szakadó esőben a sár. Egy szilád burkolatú terület talán szerencsésebb lett volna.

Forrás: [origo]

Botka a vizes pályán a WRC-k előtt nyert gyorsaságit. Kategóriáját majdnem egy perccel vezeti


A második kör előtt - amely már majdnem egyórás csúszással indult - már érkeztek a hírek a fővárosból, hogy ott szakad az eső, de mindenki száraz pályára való abroncsokkal hagyta el a szervizparkot. A negyedik szakasz még rendben lezajlott, Turán-Herczig-Botka-Érdi volt a sorrend, utóbbi pilóta az Impreza WRC kormányszervójának hibájával küszködött. A másik két pályán viszont leszakadt az ég, s ez furcsa időket eredményezett. Az ötödik, már nedves szakaszon Herczig megszerezte első részsikerét, a hatodik, vízben úszó gyorsaságit pedig a kitűnő gumit választó, és mindent bevállaló Botka Dávid nyerte egy N-es Mitsubishivel, nem is akárhogy: 13,5 másodperccel volt gyorsabb a második helyezett Turánnál. A folyamatosan száradó pályán két Lada is befért az első tízbe, Német és Boroznaki hajtották végre a hőstettet. Hat szakasz után Turán 13 másodperccel vezetett Herczig, és majdnem egy perccel a harmadik helyre felkapaszkodó Botka előtt. Ifj. Érdi visszacsúszott a negyedik helyre, őt a visszatérő Balogh, illetve a Szíjj/Magyar páros követték.

Forrás: [origo]

Pethőék számára a hetedik szakasz utolsó kanyarja jelentette a végállomást. Jó helyről álltak, de túl nagy volt a tempó


A szervizparkban előkerültek a lámpasorok, az utolsó szakaszokat sötétben futotta a mezőny. Mindhármat a körülményeket igencsak élvező, és gumiabroncsot legjobban választó Turán nyerte, Herczig előtt. Érdi visszaszerezte a harmadik helyet Botkától, aki így is toronymagasan vezeti az országos értékelést. Mögötte viszont szoros az állás, Osváth, Hadik és Trencsényi egy percen belül állnak egymáshoz képest, korábban pedig még népesebb volt az üldözőboly, azonban Pethő kicsúszás, Balogh váltóhiba miatt kiállni kényszerült. Feltétlen említést érdemel a Szíjj/Magyar, valamint a Pintér/Földesi páros is, akik A8-as Lancerjeiekkel befértek az első tízbe, illetve a kétkerék-hajtásúak élmezőnye, akik szenzációs részeredményeket mutattak a nap folyamán, és kilenc szakasz után alig szorulnak ki a tízből: a Pálinkás/Bagaméri egység (VW Polo S1600) a 11., a Kőváry/Szentiványi duó (Renault Clio R3) a 12.

Vasárnap négy szakaszt teljesít a néhány tucat versenyben maradt csapat, a Nagyrozvágy-Dámóc és a Dámóc-Révleányvár pályák a magyar-szlovák-ukrán hármashatár közelében fekszenek. Amennyiben marad a jelenlegi állás, Turánék futamgyőzelmet, Herczigék pedig bajnoki címet ünnepelhetnek. Több kategóriában is elkelhet az év végi arany, így nem lesz tét nélküli a záró nap.

Forrás: [origo]

A rally II mezőnyében szereplő Simon/Szigetvári páros alaposan összetörte a BMW-t, de a szervizcsapat minden akadályt leküzdve "összedrótozta" az autót. Tartalék híján a gyári fényszórót egy Lancer Evoé helyettesítette. A kitartás meghozta az eredményt, ha utolsó helyen is, de célba ért az autó


A másodosztály szombaton lefutotta a komplett versenyét, az A/N csoportban a Berecki/Kozma egység (Honda Civic VTi) győzött, az F csoportban pedig a Medvecz/Kulcsár páros (Mitsubishi Lancer Evo VI). Utóbbi kategóriában elkelt a bajnoki cím is, a győztes a Borbás/Borbás duó, Lancer Evo VII-essel.

A verseny állása az első nap után:

1.Turán/ZsírosPeugeot 307 WRCWRC45:36,2
2.Herczig/BaranyaiSubaru Impreza WRCWRC+27,6
3.ifj. Érdi/RubóczkySubaru Impreza WRCWRC+2:12,7
4.Botka/SzennerMitsubishi Lancer Evo IXN4+2:18,8
5.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IXN4+3:17,5
6.Hadik/JuhászSubaru Impreza N12N4+3:31,4
7.Szíjj/MagyarMitsubishi Lancer Evo VIA8+3:57,5
8.Trencsényi/TrencsényiMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:00,3