Konnektoros hibridet mutatott be a Kia a Chicagói Autószalonon. A Ray névre keresztelt tanulmány egyelőre borzasztóan messze van a sorozatgyártástól, de a koreaiaknak komoly terveik vannak vele. Tipikus showcarként, futurisztikus formavilággal debütált a Ray, hátsó részének kialakítása viszont hasonlít a mai hibridekhez.
A Kia amerikai dizájnstúdiója készítette a tanulmányt, beltere is a jövőt idézi, elkészítéséhez könnyűsúlyú, újrafeldolgozott anyagokat használtak, melyek fehér színűkkel segítenek a napsugarak elűzésében és így az utastér hőmérsékletének alacsonyan tartásában.
Néhány év múlva akár a Priusszal is versenyezne a Kia, a hibrid hajtáslánc egy alumíniumblokkos, 153 lóerős 1,4-es benzinmotorból és egy lítium-ion akkumulátorokkal táplált, 103 lóerős elektromos motorból áll össze, a váltó fokozatmentes CVT.
Csak az első kerekek hajtottak, mindkét motor önállóan, de együttes erővel is képes hajtani. Egy feltöltéssel nyolcvan kilométert tud megtenni az elektromotorral, a generátorként használt belső égésű blokkal 1200 kilométerre nő a hatótávolság. A Ray tetejére napelemek kerültek, az ezekből nyert energia a fényszórókat, illetve a klímaberendezést működteti.