NHTSA vizsgálat a régebbi Mercedes-Benz E osztály ellen

Vágólapra másolva!
Gond adódhat az előző generációs E osztály légzsákjaival. Az USA közlekedésbiztonsági hivatala most a 2005-ös és 2006-os modellévű autókat vizsgálja, de sokkal több jármű is érintett lehet.
Vágólapra másolva!

Tavaly fejezték be a W211-es E Mercedes gyártását, de az utód körül sincs minden rendben. A korábbi modellre összesen négy panasz érkezett az amerikai hatósághoz, és megállapították, hogy egy elektromos vezeték okozta hiba miatt előfordulhat, hogy balesetkor nem nyílnak ki az autók vezetőoldali légzsákjai. Sérülés nem történt, de a becslések szerint akár százezer autót is érinthet a hiba.

Minden E osztályt négy irányba állítható kormányoszloppal szereltek fel, és ha a vezető a legmagasabb állásba állítja, és teljesen maga felé húzza, akkor lelazulhat a légzsákot vezérlő kábel csatlakozója. Ilyenkor a légzsák hibalámpája felgyullad, és a fedélzeti számítógép két hibaüzenettel is rámutat a baj forrására.

A probléma a szóban forgó vezetékek meghosszabbításával orvosolható. Bár csak két évjáratot vizsgálnak, de az összes 2002 és 2009 közötti E és a 2006 és 2010 között gyártott CLS hasonló rendszerrel van felszerelve, ezért több autónál jelentkezhet a hiba.