Tízmillió forint alól indul az új Saab 9-5

Vágólapra másolva!
Megjelent az első hivatalos, magyar árlista a Saab 9-5-öshöz, csak az egyetlen dízel kapható meg tízmillió forint alatt.
Vágólapra másolva!

Bár az összes változat magyarországi árait még nem tudjuk, de a többiből ki lehet következtetni, hogy hova pozícionálják az új Saabot.

A jelenleg érvényben lévő árlistán szereplő legolcsóbb darab a Linear felszereltségű 2.0TiD. Később lesz harminc lóerővel erősebb, duplaturbós kivitele is a 160 lóerős dízelnek, amiért így ötvenezer forint híján tízmillió forintot kérnek. Az S80-as Volvo szintén kétliteres, de érdekesebb öthengeres, 163 lóerős D3 változata majdnem egymillió forinttal olcsóbb. A Saabban használt dízel kapható az 9-5-öshöz műszakilag nagyon közel álló Opel Insigniához is, ott 7,5 millió az ára, hiszen az Opel nem prémiumgyártó. Az Opelnél Flexride néven ismert adaptív futóműállítás a Saabhoz 519 ezer forintba kerül, és ehhez elsőkerék-meghajtás esetén ültetett sportfutómű, XWD-hajtás esetén pedig aktív hátsó differenciálmű jár. Az Insigniáéhoz hasonló intelligens bi-xenon fényszóró a 9-5-öshoz 419 ezer forintba kerül.

Kétliteres, 220 lóerős turbós benzinmotorral felszerelt 2.0T 9-5-öst kaphatunk már 11,65 millióért is Linearként, legdrágább az Aero szint 13,25-ért és választható még a köztes Vector egymillióval olcsóbban. Csak ehhez a motorhoz választható opcionálisan az összkerékhajtás 700 ezer forintért. A Saabnál sportosabb 5-ös BMW benzines alapváltozata is hathengeres, a 204 lőerős, háromliteres 523i ára 13,177 milliónál kezdődik. Ugyanekkora teljesítményű Mercedes-Benz E osztályt kaphatunk 12,277 millióért, az 1,8-as négyhengeres, turbós E 250 CGI-t.

A legerősebb és legdrágább változat, a négykerék-hajtású, 2,8-as Aero 300 lóerős turbómotorral 15,995 millió forintba kerül, szinte pontosan annyi, mint a Volvo S80 T6 AWD. A 2,8-as Saab-motor huszonöt lóerővel erősebb változata hajtja egyébként az Insignia OPC-t, amely "csak" 12,673 millió forintba kerül.

Az árakból jól látszik, hogy a visszafogott és stílusos svéd 9-5-ös Saabokat olcsóbban megkaphatjuk, mint a Mercedes-BMW-Audi német trió nagyautóit, ugyanakkor a közvetlen konkurensnek számító Volvo S80-ashoz képest már nem minden esetben igaz az árelőny. Ami a hasonló technikára épülő Opelhez képest növeli az értéküket, az a prémium márkaimidzs, a jobb anyaghasználat, és az olyan, az Opelből hiányzó extrák, mint például a távolságtartó tempomat, head-up display, a háromzónás klímaberendezés vagy a hátsó szórakoztató rendszer.