Két év múlva debütál az új Saab 9-3

Vágólapra másolva!
Gyári források szerint a 2012-es Párizsi Autószalonon leplezik le az új Saab 9-3-at.
Vágólapra másolva!

Két év van hátra az új, ferdehátúvá váló Saab 9-3 bemutatásáig, a modell kulcsfontosságúnak ígérkezik a márka jövője szempontjából. Arról kell gondoskodnia, hogy független gyártó legyen a Saabból, amely hosszú évek után nyereséget is képes termelni.

Amellett, hogy formavilága teljesen eltér majd a jelenlegi Saaboktól, új, elektromos vezérlésű összkerékhajtási rendszer is megjelenik az autóban. Ezt az American Axle segítségével fejlesztik, az ígéretek szerint még a jelenlegi fronthajtású 9-3-asoknál is tíz százalékkal takarékosabb lesz a jelenleginél valamivel szélesebb, körülbelül 4,7 méter hosszú új modell.

Jason Castriota, a Saab új formatervezési igazgatója szerint a formatervet lényegében véglegesítették, csak apró kérdésekben, például a fényszóró formáját illetően kell még dönteni. Biztosan bekerül az autóba a BMW-fejlesztésű, 1,6 literes turbómotor 200 lóerős változata, az erről kötött megállapodásról már a Párizsi Autószalon előtt beszámolt a két gyártó. Hamarosan egy dízelmotoros szerződést is bejelent a Saab, de még többen versenyeznek a lehetőségért.

Iparági források szerint új multilink rendszerű hátsó felfüggesztés és két elektromotor kapcsolódik az új összkerékhajtási rendszerhez, az egyik a kerekeket hajtja, míg a másik a nyomatékelosztást kontrollálja a hátsó kerekek között. Viszonylag olcsó megoldásról van szó, melynek működtetéséhez elegendő egy apró, 1kWh-s akkumulátor. Új padlólemezt fejlesztenek a 9-3-hoz, ferdehátú és kabrió biztosan készül belőle, limuzinról és kombiról egyelőre nincs hír.