Megérkezett Amerikába a Fiat 500

Vágólapra másolva!
A Mini után újabb európai retrómodell mutatkozik be az amerikai autópiacon. A Fiat 500 értékesítését 130 kereskedő kezdi meg az Egyesült Államokban, előrendeléseket november közepétől vesznek fel.
Vágólapra másolva!

Az olasz miniautó, a Fiat-csoporthoz tartozó amerikai Chrysler modellkínálatát egészíti ki. Az amerikai viszonyok között igen kicsinek számító 1,4-es motort Dundee-ban, a Chrysler Michigan állambeli üzemében gyártják, az autót a mexikói Tolucában működő Chrysler-telephelyen szerelik össze. Több módosítást végeztek el az autón az európai változathoz képest. A legfontosabb, hogy az 1,4-es motor hajszálnyival erősebb (101 lóerős) lett a MultiAir szelepvezérlésnek köszönhetően, és már akár egy vadonatúj, hatfokozatú automata váltóval is lehet párosítani. Átrajzolták a lökhárítókat, ezen kívül kényelmesebbé tették a felfüggesztéseket és az üléseket, a klímaberendezés teljesítményét megnövelték, a tankot és a pohártartókat öblösebbre cserélték. Az 500-as alapára 15 500 dollár, ami 3,1 millió forintnak felel meg, tehát a legtöbb autótípussal ellentétben a kis Fiat nem olcsóbb jelentősen a tengerentúlon, mint Európában.

A Fiat a BMW sikerét kívánja megismételni, amelyet az új Minivel ért el. Elemzők szerint ez nem lesz könnyű, mert vége már a 2008-ban elmélyült gazdasági világválságot megelőző olajválságnak, amikor a hordónkénti 150 dollár körüli szintre dráguló kőolaj magasra emelte az üzemanyag árát, és a fogyasztás kulcskérdéssé vált a vásárlói döntésekben. Az üzemanyag ismét viszonylag olcsó Amerikában, a németországinak például alig a negyede, folyamatosan csökken az eladott Minik száma, a Mercedes-Benz Smart miniautóinak piaca pedig szinte összeomlott Amerikában.

Forrás: Fiat

Az 500-as amerikai változta hosszú idő után az első Fiat, amely kifejezetten a helyi piacot célozza. A kocsival a három nagy detroiti autógyár közül a legkisebbnek számító Chrysler márkakínálata ötre bővül. Tavaly vette át a Fiat a csődvédelem alatt álló Chrysler irányítását. A cég - amelyet az amerikai és a kanadai kormányzat összesen 15,5 milliárd dolláros tőkeinjekciója mentett meg a teljes összeomlástól - még az idei harmadik negyedévben is veszteséges volt, míg a nagy vetélytárs General Motors és a Ford már milliárdos nagyságrendű nyereséget ért el.