Astra négy liter alatti fogyasztással

Vágólapra másolva!
A start-stop technika 4,1 literről 3,9-re szorította le az Opel Astra ecoFLEX fogyasztását.
Vágólapra másolva!

Az Astra ecoFLEX erőforrása a régről ismert, Fiat-eredetű, 95 lóerős 1,25 literes turbódízel motor. Az 1750-3250/perc között 190 Nm nyomatékot kifejtő gép közös nyomócsöves befecskendezése 1600 bar nyomással működik, turbófeltöltője variálható geometriájú. Az Astra 1.3 CDTI ecoFLEX takarékosságához hozzájárul az ötfokozatú manuális váltómű is, a kipufogógázt részecskeszűrő tisztítja.

Míg az ötajtós, lejtőshátú 1.3 CDTI ecoFLEX kapható start-stop rendszerrel és anélkül is, az új Sports Tourerbe, vagyis a kombiba mindig beépítik. Fogyasztása 4,1 l/100 km, szén-dioxid-emissziója 109 g/km.

Valamennyi Astra 1.3 CDTI ecoFLEX légellenállását javítja a hűtőmaszk aktív légelzárója: kis sebességnél önműködően kinyílik, majd nagy tempónál lezárul, hogy simább legyen az áramlás az autó elejénél. Ezt az alváz gondos burkolása egészíti ki. A fogyasztást mindegyik manuális váltós Astrában a műszerfalon elhelyezett felkapcsolás-jelző segít csökkenteni.

Az egész sor mechanikai és aerodinamikai tökéletesítéssel együtt bevezetett technika adókedvezményt von magával Európa több országában. Az új Astra 1.3 ecoFLEX németországi ára start-stoppal, 19 780 eurónál kezdődik.

Az Opel körülbelül egymilliárd eurót invesztált a tisztább mobilitást szolgáló új hajtóművekbe. Ez a motorok optimalizálásával és méretcsökkentésével kezdődik, továbbá ide tartozik a gázüzem és egyéb alternatív hajtások felvétele a kínálatba, valamint a start-stop technika népszerűsítése. A folytatást új hajtásrendszerek képezik, mint amilyen a kiterjesztett hatótávú Opel Ampera villanyautó lesz, 2011 végén, de jönnek hibrid és akkumulátoros villanyautók is.

Forrás: Opel