Fokozatosan teszi teljessé kisautójának motor és hajtáslánc kínálatát az Audi. Dízelmotorral és kézi váltóval, turbós benzinessel és DSG duplakuplungos automatával már teszteltük, a Wankel motoros rásegítéssel kiegészített elektromos változatot a nemzetközi bemutatón vezettük, hamarosan pedig az összkerékhajtású Quattro kivitel is megérkezik. A gyári képeken a Kanadában zajló tesztelés látható. Az A1-esbe nem a drága Torsen-differenciálműves, hanem az A3-asból és a TT-ből ismerős egyszerűbb, többtárcsás tengelykapcsolós hajtás kerül, amely alapesetben a nyomaték nagy részét az első kerekekre juttatja.
Abban az esetben, ha csökken a tapadás, a rendszer automatikusan annyi nyomatékot oszt a hátsó kerekekre, amennyi a biztos tapadáshoz szükséges. Ezekkel a műszaki alapokkal nem pusztán a biztonságérzetet, hanem a sportos menettulajdonságokat kedvelő sofőröknek is vonzó modellt kínálhat az Audi, hiszen az RS1 is ezen a platformon érkezik. Konszernen belül tovább hasznosítható a hajtáslánc, felhasználásával a Volkswagen Polo szabadidős kivitele, a CrossPolo és az R sportváltozat gyártása sem igényel nagy ráfordítást.