Új 1,6 literes dízelmotor a Fordtól

Vágólapra másolva!
1,6 literes dízelmotorral váltja a 115 lóerős kétliterest a Ford, emellett start-stop rendszerrel is bővíti európai kínálatát. A kis dízelt szinte mindenbe beszerelik majd, még a hatalmas Galaxyba is.
Vágólapra másolva!

Európára vonatkozó frissítéseket jelentett be a Ford a Brüsszeli Autószalonon. Többek között opcionális start-stop rendszer jelenik meg a Mondeóban, S-Maxban és Galaxyban, illetve új dízelmotor mutatkozik be: az 1,6 literes blokk a 115 lóerős kétliterest váltja a kínálatban. A kis dízelmotor a Galaxyban 178, az S-Maxban 180, a Mondeóban 190 km/órás végsebességhez elég.

115 lóerős teljesítménye mellett 270 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes az új dízel, a részecskeszűrő alapfelszerelés. A Galaxyban 5,4, a Mondeóban 4,9 literes átlagfogyasztásra képes, ezek az értékek az alapfelszerelésként kínált ECOnetic csomaggal együtt értendőek.Ebben a fékenergia-visszatáplálás, a vezetési stílust fejlesztő Eco kijelző és az elzárható hűtőrács van benne. Opcionális start-stoppal további tíz százalékkal csökkenthető az átlagfogyasztás, a rendszer az 1,6 literes turbós benzineshez is rendelhető.

Az új kis dízelt szerelik a takarékos Ford Mondeo ECOneticbe is, hosszú áttételezésű hatfokozatú kézi váltóval, start-stop rendszerrel, alacsonyabb hasmagassággal és kis gördülési ellenállású abroncsokkal készül. Átlagfogyasztása mindössze 4,3 liter száz kilométerenként.

Emellett bejelentették, hogy a Mondeo 2,2 literes, 200 lóerős dízelmotorjához már hatfokozatú automatikus váltó is kérhető. Ez nem a gyengébb motorokhoz párosított duplakuplungos egység, hanem egy hagyományos, hidrodinamikus automata, mert az előbbi nem viselné el tartósan a motor 450 Nm-es nyomatékát.