Vágólapra másolva!
Felfrissül az Audi A5 összes változata, a mérnökök kívül-belül átalakítják a sorozatot. Az S5-ből eltűnik a 4,2 literes V8-as motor.
Vágólapra másolva!

Négy évvel ezelőtt kezdte az A5 értékesítését az Audi, azóta már családról beszélhetünk ennél a modellnél. Első frissítésén esik át az idén a kupé, kabrió és Sportback, valamint az összes S verzió, a nagyobb módosítások technikai fronton történtek.

Kívülről a hatszögletűvé varázsolt single frame hűtőrács a leglátványosabb újítás, ehhez igazodva a motorháztető és a lökhárító is átalakul, utóbbiban új ködlámpák kapnak helyet. Karakteresebbé válnak az átalakított LED-ekkel készülő új fényszórók, a padlólemez alatt új burkolatokat alkalmaznak. A frissítéssel mindössze egy milliméterrel nyúlik meg az A5, a színkínálat kibővül.

Ezentúl csak feltöltős motorokkal kapható az A5, minden modell start-stop rendszerrel érkezik. 160 helyett 170 lóerős a belépőmotor 1.8 TFSI, fogyasztását viszont 21 százalékkal csökkentették, már csak 5,7 liter. A kompresszoros, háromliteres TFSI 272 lóerővel lesz kapható, az S5 kínálatából pedig eltűnik a 4,2 literes V8-as, helyét a kompresszoros V6-os 333 lóerős változata foglalja el. A 4,2-es az RS5 kiváltsága marad.

Finomítanak a dízelmotorokon is, a kétliteres, 177 lóerős blokk átlagfogyasztása 4,7 literre változik. Háromliteresből 204 és 245 lóerős választható, hamarosan Clean-Diesel opciót vezetnek be Euro 6-os norma szerint. Alapfelszereléssé vált a vezető fáradtságát felismerő és pihenőt javasoló rendszer, valamint a sávtartó asszisztens. A futómű mellett az elektromechanikus szervokormány vezérlését is átdolgozzák a jobb vezetési élmény érdekében. Premier a Frankfurti Autószalonon, az értékesítés még az idén elkezdődik.