3-as BMW méretű Cadillac Detroitban

Vágólapra másolva!
A Detroiti Autószalonon a Cadillac bemutatta legkisebb, középkategóriás prémium szedánját, az ATS-t. A 3-as BMW-nek, a C-osztályos Mercedesnek és az A4-es Audinak szeretnének befűteni vele. Lehet, hogy Európába is eljut, mivel lesz hozzá dízelmotor.
Vágólapra másolva!

Elkészült a Cadillac új középkategóriás, 4,6 méter hosszú szedánja, amelynek premierjét a Detroiti Autószalonon tartotta a General Motors. Formailag abszolút cadillaces az újdonság, tele van szögletes vonalakkal és élekkel, a fényszórók dinamizmust sugallva hátrafelé nyújtóznak. Elképzelhető, hogy Európában is találkozhatunk majd az autóval, mert bejelentették, hogy dízelmotor is lesz hozzá, fejlesztése során pedig fontos szempont volt, hogy a német prémium konkurenciával szemben is megállja a helyét.

Legtöbb tesztkilométerét a Nürburgringen tette meg az autó, hogy vezethetőségben a kategória legjobbjaihoz, például a BMW 3-as sorozathoz méltó teljesítményt nyújtson. A Cadillac történetében először ötlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak hátul, de előre is többlengőkaros konstrukció került, opciósan a felfüggesztések akár állítható keménységűek is lehetnek a mágneses elven működő MagnaRide lengéscsillapítókkal.


Sportos vezethetőséget és jó minőséget ígér a Cadillac, futóművét a Nürburgringen hangolták
(Kattintson a képre a galériához!)

Közel 50:50 arányú a súlyeloszlás az első és hátsó tengely között, alapesetben a hátsó kerekek hajtottak, de felárért 4x4-es rendszer is rendelhető. Üresen csak 1542 kilogramm az alap ATS tömege, ami a Cadillac szerint 45-tel kevesebb egy hasonlóan felszerelt Audi A4 tömegénél. A motorháztető alumíniumból, a motortartó bakok magnéziumból készültek, de még az ajtókárpitokkal is próbáltak spórolni a mérnökök.


Tipikus Cadillac-forma határozott élekkel és vaskos C-oszloppal

Nagy érintőkijelző kapott helyet a középkonzolon, emellett újdonság a nagyobb XTS-ből átvett CUE névre keresztelt multimédiás rendszer, amely összesen tíz bluetooth-eszköz működtetését teszi lehetővé. Három benzinmotorból választhatnak az amerikai vásárlók, a 2,5 literes feltöltő nélküli 203 lóerős és 255 Nm-es nyomatékú, a kétliteres turbós 274 lóerőt és 353 Nm-es csúcsnyomatékot tud.


A kormány és a középkonzol a Chevy Cruze-ra emlékeztet, persze itt jobbak az anyagok

A 3,6 literes szívó V6-os teljesítménye 322 lóerő (362 Nm), minden motor hatfokozatú kézi vagy automata váltóval párosítható. A dízelmotorról csak annyit lehet tudni, hogy lesz. Talán annak a motornak az erősebb változatát kapja majd meg, amit a Cruze-hoz fejleszt a GM.

A Cadillac új, egyedi kezelőfelületű fedélzeti elektronikája a nagyobb XTS-ben mutatkozott be két hónapja