Egyterű a Fiat 500-ból

Vágólapra másolva!
Az 500-as technikájából és formájából kiindulva egyterűt készített a Fiat. A 4,1 méter hosszú 500 L Szerbiában készül majd, megvásárolni pedig ősztől lehet.
Vágólapra másolva!

Forrás: Fiat

Az Idea sikertelensége után a Fiat újra próbálkozik a kis egyterűk szegmensében; ott, ahol jelenleg az Opel Meriva az úr, és hamarosan megérkezik a Ford B-Max is. Nevén kívül jellegzetes formája is egyből elárulja, hogy az 500-as modellcsalád legújabb tagját köszönhetjük az 500 L-ben. Orr-része a kerek fényszórókkal és a vízszintes krómcsíkkal tökéletesen idézi a retró miniautót, a feketére fényezett tetőoszlopok és a hátulja viszont inkább legnagyobb konkurensét, a Mini Countrymant juttatja eszünkbe. Alapkoncepciója az előretolt kabinnal az 1969-ig gyártott 600 Multiplára emlékeztet, de az 500-asnak azért van hagyományos értelemben vett motorházteteje.

A Fiat szerint az 500 L egy olyan autó, amelyik kisautós külső méretek és gazdaságosság mellett egyterűs kényelmet biztosít öt személynek, vezetési élményben pedig a kis szabadidő-autókra hasonlít. Hiába hasonlít a dizájn, az 500 L (L: lungo, magyarul hosszú) sokkal termetesebb a 2007 óta gyártott 500-asnál: 414 centiméteres hosszúsága 60-at, 178 centiméteres szélessége 16-ot, 166 centiméteres magassága 17-et ver rá az 500-asra. Másképpen úgy is mondhatnánk, hogy szinte pont akkora az alapterülete, mint a Mini Countrymannek, de a Fiat tíz centiméterrel magasabb.

Forrás: Fiat

Az új modell világpremierje a márciusi Genfi Autószalonon lesz, de az értékesítését csak 2012 utolsó negyedévében kezdik meg. Gyártani Szerbiában fogják, az egykori Zastava-üzemben, Kragujevácban. Motorpalettáján megtalálható a 0,9 literes kéthengeres Twinair turbómotor, az 1,4-es szívómotor és az 1,25 literes Multijet II dízel. A Fiat szerint az 500 L alternatívát jelenthet majd a hagyományos kis és kompakt autókkal szemben.