Kolosszális a Bentley mozgó háztömbje

Vágólapra másolva!
2015-től már vélhetően meg lehet venni a Bentley EXP 9 F szabadidő-autót, ami valószínűleg az egyik legdrágább és legnagyobb autó lesz a világon. Amilyen puccos belül, olyan ronda kívül az olajsejkek jövendőbeli terepjárója, bár a szériagyártás még nincs eldöntve.
Vágólapra másolva!

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Kattintson a képre, galéria nyílik!

Valószínűleg az Audi Q7 következő generációja adja majd az alapokat a Bentley első szabadidő-autójához, a Genfben leleplezett EXP 9 F-hez. Az ötletgazdája állítólag a Bentley igazgatója, Wolfgang Dürheimer volt, aki egy éve irányítja a Volkswagen legexkluzívabb márkáját, és azóta sikert sikerrel halmoz vele (tavaly rekordot döntöttek, hétezer Bentley fogyott). Azelőtt a Porschét vezette, neki köszönhető az első Cayenne bevezetése is, pedig a márka rajongói annak idején tiltakoztak ellene. Most viszont messze a Cayenne a legnagyobb darabszámban eladott Porsche, és a főnök reményei szerint ez lesz a sorsa a terep-Bentley-nek is.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Dürheimer elmondta a bemutatón, hogy, ha megvalósul - még nem kapott ugyanis zöld jelzést az igazgatótanácstól - ez lesz minden idők legdrágább és legelőkelőbb szabadidő-autója, nem lehet majd semmihez sem mérni a színvonalát. Pletykák szerint nagyjából 55-60 millió forintba fog kerülni az alapmodell, lesz belőle W12-es biturbó, V8-as dízel és V6-os konnektoros hibrid is.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A három év múlva kezdődő gyártásig még valószínűleg csökkentenek a méretein, mert a jelenlegi 5,1 méteres hossz, 2 méteres szélesség és 1,7 méteres magasság már a használhatóság rovására menne, mondjuk egy parkolóházban mindenképp.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Nem beszéltem Genfben olyan emberrel, akinek tetszene a dizájn, az egymás alá tett lámpák sugárhajtóműre emlékeztetnek, a hűtőrács kolosszális és giccses akár maga az egész autó, a far pedig egyszerűen jellegtelen.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Oldalról elmegy, érdekes módon a mai trendekkel ellentétben az övvonal vízszintes, akárcsak a Range Roveren. Belül fényűző a luxus, amit jól jellemez, hogy még a pedálokat is Bentley-logós bőrrel borították. Süppedős ülések, extravagáns műszerfal, vastag bőr, szép diófa és polírozott alumínium mindenhol, itt már ízléses az EXP 9 F. Még nagyon tanulmányautó volt a kiállított darab, az első ajtót például szorulás miatt nem lehetett addig kinyitni, amíg a hátsó nyitva volt, a műszerek pedig csak rajzolva voltak.

Fotó: Gulyás Péter [origo]