Vágólapra másolva!
Idén öt magyar csapat készült fel a legtakarékosabb járművek versenyére.
Vágólapra másolva!

Öt magyar diákokból álló csapat indul az idei Shell Eco-marathon Europe nevű versenyen, ahol a spórolás a cél, ugyanis a legtakarékosabb jármű nyer. Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez. Európa-szerte több mint 3000 diák nevezett a versenyre.

A tavalyi év rekordere és az SKF Dizájndíj nyertese, a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata felkészült rá, hogy megdöntse tavalyi rekordját és több mint 2277 km-t tegyen meg. Az új karosszériát 3D-ben tervezték meg, majd számítógépes áramlástani szimulációs vizsgálat után a magot egy marógépen maratták ki, hogy minél pontosabb legyen. Az Electric-Kandó középiskolai csapata Kecskemétről szintén teljesen áttervezte elektromos autóját, hogy túlszárnyalják tavalyi 371 km/kWh eredményüket. Az Óbudai Egyetem már ötödik éve versenyez, továbbfejlesztették a motort, valamint az első kerekek kormányzottak. A Pécsi Tudományegyetem Orca csapata aerodinamikailag optimalizált formát tervezett, idén a kalocsai mintájú jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul, ami igazi újdonság a magyar csapatok történetében. A győri Széchenyi István Egyetem napelemes csapata, a SZEnergy vízállóvá tette az autót az időjárási viszonyoknak megfelelően, valamint a feszültségszint maximalizálása érdekében módosították napelem-köreiket.

A 28. Shell Eco-marathont május 17. és 19. között rendezik, amely idén Németországból Rotterdamba, Hollandiába költözik. Ez lesz az első alkalom, hogy utcákon versenyeznek majd a diákok.