Tovább terjesztik a ferdén tolatva parkolást

Vágólapra másolva!
Az ok a kerékpárosok biztonsága, a fejlesztés kilenc fővárosi kerületet, összesen 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint. 
Vágólapra másolva!

A Bubi közbringarendszer megvalósításával párhuzamosan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folytatja a belváros kerékpárosbarát fejlesztését, amely kilenc kerületet, összesen 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint.

A ferdén tolatva parkolást a kétirányú kerékpározásra megnyitott egyirányú utcákban alkalmazza a BKK. A módszer előnye, hogy a járművezetők induláskor mindkét irányban belátják azt az útszakaszt, így a kerékpárosokat is jobban észreveszik. A közlekedési vállalat szerint a ferdén tolatva parkolás további előnye, hogy az autó hátsó csomagtartójába a járda felől lehet bepakolni, s így az autós sincs kitéve az úttesten zajló forgalomnak.

Beállni nehezebb, elindulni biztonságosabb

Az autósoknak ugyanakkor szokatlan lehet tolatva, ferdén parkolni, az „orral beállós” módszerhez képest, amely kényelmes és gyors ugyan, de a kiállás már kockázatosabb, ugyanis sokszor egy másik autó takarásból kell kitolatni az útra.

Nem takarásból kell kitolatni az útra, így könnyebb észrvenni a bicikliseket. Sávon belül állni azonban nem mindig sikerül, főleg, ha oszlopot is szúrnak a parkolóhelyre Fotó: Origo

A BKK közleménye szerint 2014 novemberéig az alábbi utcákban vezetik be a ferdén tolatva parkolást (a kétirányú kerékpáros behajtás kijelölésével egyszerre):

• Jókai utca
• Podmaniczky utca (Bajcsy-Zsilinszky utca–Teréz körút között)
• Vörösmarty utca (Podmaniczky utca–Király utca között)
• Rippl-Rónai utca
• Benczúr utca
• Király utca (Teréz körút–Akácfa utca között)
• Péterffy Sándor utca (Rottenbiller utca–Cserhát utca között)
• Murányi utca (István út–Damjanich utca között)
• Alsó erdősor utca (Dohány utca–Munkás út között)
• Huszár utca (Rózsák tere–Rákóczi út között)