Az új magyar Suzuki nem egy görkorcsolyás elefánt

suzuki vitara
Vágólapra másolva!
Az új Vitara táncshow-val fűszerezett párizsi világpremierjén szinte minden kiderült az új esztergomi gyártású modellről, csak a menetteljesítményeket és az árakat nem árulták el. Először lehet rendelni egy Suzukiba radaros koccanásgátlót és távolságtartó tempomatot.
Vágólapra másolva!

Talán még sosem voltak annyian Suzuki-standon autószalonon, mint Párizsban a délután két órára meghirdetett sajtótájékoztatón. Elsőként a cég alelnöke, Szuzuki Tosihiro állt ki a pulpitusra, és arról kezdett beszélni, hogy idén jó évük van, augusztusig ugyanis már közel 1,9 millió autót adtak el világszerte. A magas beosztású japán vezető rezzenéstelen arccal és testtel, tört angolsággal mondta beszédét, szinte csak a szája mozgott akkor is, amikor büszkén megemlékezett a Swift 30. születésnapjáról és négymilliomodik eladott példányáról, valamint az esztergomi üzem idén júliusban legyártott, két és félmilliomodik legyártott autójáról.

Forrás: Origo

Véleménye szerint az új Vitara a Suzuki SUV-hagyományait ötvözi a modern trendekkel, és lehet is benne valami: az SX4 S-Crossból ismert technika megbízható és robusztus, a kocsi külseje viszont a szögletessége ellenére is csinosabb és arányosabb, ráadásul alaposan személyre lehet szabni. 15-féle színben rendelhető, de a hűtőrácsnak, a műszerfali díszbetéteknek, a tetőnek is többféle árnyalata lehet, ráadásul létezik városi és terepes optikai csomag is.

Forrás: Origo

Miután az elnökhelyettes elhagyta a színpadot, átvette a helyét Abe Josinobu európai marketingvezető, utána pedig a japán táncosoké volt a főszerep, akik akrobatikus, szalagpörgetős ugrabugra közben rántották le a leplet a két kiállított Vitaráról.

A 4,175 méteres kis szabadidő-autó az SX4 S-Cross technikájára épül: azonos a padlólemez, a motorkínálat és a négyféle üzemmódot (komfort, sport, auto és zárt) kínáló All Grip összkerékhajtás is, de a tengelytávból lecsíptek 10 centit, így 2,5 méter lett. A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkar, szerencsére dobfékes változat már nem készül.

Forrás: Origo

Megdrágítja majd a gumivásárlást, hogy a kisebb kerék is 16 colos, a nagyobb pedig 17-es, de legalább nem úgy néz ki a kocsi, mint egy görkorcsolyás elefánt. Valószínűleg alkalmasabb lesz a Vitara a terepezésre, mint az SX4 S-Cross, mert a minimális hasmagassága 185 mm, és a terepszögei (18,2 fok elöl, 28,2 fok hátul) is jobbak.

Forrás: Suzuki

Az ismert 1,6-os, 120 lóerős benzinmotor 5,3 litert, az ugyanekkora és szintén 120 lóerős (de kétszeres nyomatékú) dízelmotor 4,0 litert fogyaszt száz kilométeren elsőkerék-meghajtással és start-stop rendszerrel. A legkönnyebb benzines alapmodell 1075, a legnehezebb összkerekes dízel 1295 kilogrammot nyom, mind a kettő versenyképes érték a kis szabadidő-autók között.

Forrás: Origo

Eddig a Suzukihoz nem lehetett vezetéstámogató rendszert kérni, de már ez is megváltozott: rendelhető radaros követési távolságra figyelmeztető rendszer automatikus fékezés funkcióval, és távolságtartó tempomat is. A Vitara figyeli a guminyomást is és ütközés esetén hét légzsákkal védi az utasokat.

Forrás: Origo

A Magyar Suzuki 2015 elején kezdi meg a Vitara gyártását Esztergomban, a magyar értékesítés tavasz elején indul. Hasonló áron fogják adni, mint a kevésbé vonzó formájú, de tágasabb SX4 S-Crosst, de a pontos összegekről még nem született döntés.