Hetedik lett a magyar napelemes autó a legrangosabb világversenyen

Vágólapra másolva!
A Kecskeméti Főiskolán fejlesztett MegaLux az Ausztráliát átszelő World Solar Challengen vett részt.
Vágólapra másolva!

A napelemes jármű 3022 kilométer megtétele után hetedikként haladt át a célvonalon az Ausztrália déli partján található Adelaide-ben, pedig a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata csak a célba érést tűzte ki célul a 30 indulóval bíró Challenge kategóriában.

A magyar Megalux Forrás: Kecskeméti Főiskola MegaLux-csapat

Külön emeli a magyarok teljesítményének értékét, hogy az első három helyen két holland és egy japán gárda végzett. A kecskemétieket csak olyan csapatok előzték meg, amelyek a legutóbbi, 2013-as versenyen is ott voltak a legjobbak között. Így a MegaLux például a házigazda ausztrálok mindegyik járművénél gyorsabbnak bizonyult.

Forrás: Kecskeméti Főiskola MegaLux-csapat

Az 1987 óta kétévente megrendezett World Solar Challengen,

a világ immár legtekintélyesebb napelemesautó-versenyén idén 25 országból 46 jármű indult.

Idén a Darwin és az Adelaide közti 3000 kilométert a leggyorsabban egy holland csapat Nuna 8 nevű napelemes járműve tette meg mindössze 3 és fél perccel előzve meg a másodikként beérkező Red One-t, egy ugyancsak holland autót. A harmadikként beérkező japán versenyautó az utolsó 30 kilométeren utasította maga mögé a michigani egyetem napautóját.

A győztes holland csapat a járművével Forrás: AFP/Brenton Edwards

A különleges közlekedési eszközt megalkotó kecskeméti csapat a térségből egyedüliként indult az ausztráliai versenyen, amelyen

a kontinenst keresztülszelve egy forró sivatagi országúton több mint 3 ezer kilométert kellett megtenniük.

Ez a megmérettetés is az energiatakarékosságról szólt, a rajthoz álló járművek kizárólag a nap energiáját hasznosíthatták.

Nagyon hasonlóak voltak a résztvevő autók Forrás: AFP/Geert Vanden Wijngaert

A MegaLux projekten a Kecskeméti Főiskola GAMF karán egy 14 tagú csapat dolgozott. A nyáron bemutatott négykerekű, katamarán formájú futurisztikus jármű nagyrészt szénszál-kompozitból készült, mindössze 160 kilogramm tömegű és képes akár 130 km/órás sebességre is.