A BMW rekorddal vágott vissza a Zöld pokolban

BMW M4 GTS
Vágólapra másolva!
Egyre több autógyártónál referencia, milyen köridőtér el sportos modelljeivel a trükkös kanyarjairól, nagy szintkülönbségeiről ismert, hosszú (24 kilométeres) Nürburgring Nordschleifén. 
Vágólapra másolva!

Egy autó gyorsaságát meg lehet határozni a végsebességgel vagy a gyorsulás idejével, ezek viszont nem adnak általános képet arról, hogy ténylegesen milyen gyors kanyarokban, hogyan fékez, mennyire stabil. Ha viszont lemérik a köridejét a híres Nürburgringen, máris jó referencia, és az elmúlt években rájöttek, új típusaikkal értékes trófeákat szerezhetnek.

Forrás: BMW

A középkategóriában most különösen éles a helyzet, miután az Alfa Romeo bemutatta a 159-es utódjának szánt Giuliát. Ennek a legsportosabb változatában egy Ferrari által hangolt 510 lóerős V6-os tombol, ami komoly sebességgel ruházza fel az olasz sportszedánt.

Forrás: BMW

Futottak is vele gyorsan egy kört a 25 km-es Nordschleife-én, ahol 7:39-es eredményével rögtön kategóriájának élére ugrott. Ezt a BMW nem hagyhatta annyiban, így a szintén vadonatúj M4 GTS kupéval is körberohantak a német pályán.

Az eredmény igencsak mellbevágó lett. 7:28-as idejével nem csak az olaszra vert 11 másodpercet, hanem olyan autókkal került azonos szintre, mint a Porsche Carerra RS, a Ferrari 458 Italia vagy épp a McLaren MP4-12C.

Forrás: BMW

Természetesen a GTS még a sima M4-hez képest is ki van hegyezve. Turbós benzinmotorja 500 lóerőt, valamint 600 Nm-t küld a hátsó kerekek felé, a maximális teljesítményt vízbefecskendezéssel fokozzák. A nyers számok önmagukban még nem sokat jelentenek, a köridőben jelentős szerepet játszik például az optimalizált futómű és aerodinamikai kialakítás is.