Folyó felett vezet Kína első zöld autópályája

Színes-környezet-turizmus-beruházás-közlekedés-Kína, Xingshan County, 
Egy folyó felett, hegyek között vezet Kína első "zöld" autópályája, környezetbarát, kilométereken át egy folyó felett vezető autópályáját a közép-kínai Hupej tartomány
Vehicles drive on the China's first "ecological overwater highway" in Xingshan county, central China's Hubei province, 9 August 2015. A new highway elevated above water was officially opened in Xingshan county, central China's Hubei province, on Sunday (9 August 2015). To avoid cutting through forest or tunneling through earth, an approximately 4km stretch of highway has been built above a river that runs through mountains. Those involved in the project are claiming it to be China's first "ecological overwater highway".
Vágólapra másolva!
Átadták Kína első környezetbarát autópályáját a közép-kínai Hupej tartomány hegyvidéki térségében.
Vágólapra másolva!

A csaknem 11 kilométeres út festői szépségű tájon át kanyarog, 4,4 kilométer hosszan pedig víz felett. Amikor Hsziangsan település és a Jipa nevű autópálya között egy hegy esik az útjába,

megkerüli azt, nem megy át rajta alagúttal. A hegy és a felületét borító erdők tehát háborítatlanok maradtak.

Forrás: Imaginechina/Yi Chang

A 70 millió dolláros, vagyis közel 20 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően a völgy vonalát követő úton haladók egyszerre élvezhetik a kék ég, a víz és a hegyek látványát, egyúttal a korábban egyórás utat 20 perc alatt tehetik meg.

A régióban élők azt remélik, hogy az online médiának és a televíziós híradásoknak köszönhetően máris népszerűvé vált, "zöldként" hirdetett látványosság révén a környék nevezetességei iránt is megnő az érdeklődés, és ezáltal megélénkül a helyi turizmus.

Forrás: Imaginechina/Yi Chang

A projekt menedzsere korábban azt nyilatkozta, amikor 2013-ban asztalra került az új autópálya építésének terve, három különböző változat közül kellett dönteni. Ebből kettő a hegyeken át vezetett volna alagutakkal, a harmadik pedig hosszabb volt ugyan, de a vízre kellett építeni. Végül azoknak a mérnököknek az érvelését hallgatták meg, akik a változatos növényzet és az erdőségek védelmét, egyben az egyedi megoldást részesítették előnyben.