Nagy tempónál megnyúlik a hibrid Mercedes

2015.09.15. 10:41

Olyan négyajtós limuzin ácsorog a Mercedes standján, amit látva egy csapásra unalmasnak tűnik az Audi A7 és a Tesla Model S..Lenyűgöző az aerodinamikája is, de épp a trükkös technika az oka annak, hogy nem látjuk viszont egyhamar az utakon.

Forrás: Mercedes-Benz

Nem túl fantáziadús Concept IAA néven (az utolsó három betű a Frankfurti Autószalon rövidítése) mutatott be izgalmas tanulmányautót a Mercedes. Annál izgalmasabb viszont a karosszéria, amit leginkább a négyajtós kupék közé lehetne besorolni, de negatív dőlésű hátfala és hatalmas, a LED-lámpákat is magában foglaló hűtőmaszkja izgalmas keverékét adja a ’30-as évek pazar autódizájnjának, a nyolcvanas évek vad koncepcióinak és persze az elképzelt jövőnek.

Forrás: Mercedes-Benz

A letisztult forma annak is köszönhető, hogy nincsenek kilincsek, a B-oszlop érintőgombjai helyettesítik őket, míg visszapillantók helyett kamerákon át látja a sofőr a mögöttes forgalmat. Ilyen megoldással más gyártók is régóta kísérleteznek, de hiányoznak a törvényei feltételek ahhoz, hogy sorozatgyártásban is Európa-szerte ki lehessen váltani a tükröket.

Forrás: AFP/Daniel Roland

Eleve hihetetlenül nyúlánk jelenség az ötméteres, a hátsó utasok feje fölött (Zagato-módra) púpos szélvédős limuzin, de gombnyomásra vagy 80 km/h-s sebesség felett automatikusan megnyúlik a fara: negyven centis toldatot tol ki egy elektromotor. Ennek, és a megszámlálhatatlanul sok más aktív aerodinamikai elemnek köszönhetően szenzációsan áramvonalas, 0,19-es a Cw-értéke.

Forrás: Global Communications Mercedes-Benz Cars

Futurisztikus külsőhöz természetesen hipermodern műszerfal dukál, bár e téren már nehéz újat mutatni az S-osztályból ismerős óriási kijelzőpárhoz (műszeregység plusz szórakoztató elektronika), és a váltókar helyén elhelyezett vezérlőpadhoz képest. Mégis sikerült, az egyetlen ujjérintéssel kezelhető, érintőképernyős klímavezérlés és a letisztult, szintén modern és letisztult kezelőfelületet hordozó kormánykerék már a következő E-osztályban sorozatgyártásba kerülhet.

Forrás: AFP/Daniel Roland

Ez azonban csak korlátozottan igaz a Conceot IAA többi műszaki megoldására, különös tekintettel az aktív aerodinamikára. A hajtás ugyanakkor kevésbé forradalmi: a sorozatgyártású Mercedesekből ismerős benzines-elektromos hibrid hajtásláncot kapta 279 lóerővel, ami 250 km/h-s végsebesség eléréséhez vagy akár 66 kilométeres tisztán elekromos hatótávolság eléréséhez elegendő. Nem adtak meg fogyasztási adatokat, de ilyen áramvonalasággal valószínűleg ez a világ legtakarékosabb plug-in hibrid autója.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK