A Hyundai az N részlegét egy éve alapította azzal a céllal, hogy igen sportos, de mégis könnyen vezethető utcai autókat alkosson. A Párizsban leleplezett RN30-on alapuló, 2017-ben érkező i30N lesz az első szériamodell, amely a műhely falai közül kikerül. Koreában fejlesztették az új i30 alapjaira, majd a finomhangolása a Nürburgringen folytatódott.
A Párizsban leleplezett 380 lóerős RN30 tanulmány az i30N előfutárának tekinthető, de jóval durvább, mint amilyen a szériaautó várhatóan lesz. Viszont mivel a kétliteres turbómotor erejét az RN30-ban egy duplakuplungos váltó közvetíti mind a négy kerék felé, számíthatunk arra, hogy a végleges változat is összkerekes lesz, így méltó ellenfele lehet majd a VW Golf R-nek vagy a Ford Focus RS-nek.
Az RN30 fordulatszám-szabályozási rendszere sport üzemmódban minden sebességváltásnál optimalizálja a motor fordulatszámát, vagyis visszaváltáskor gázfröccsöket ad, pont a kellő mértékben és ütemben. Egy szelep kinyitásával elektronikusan változtatható a kipufogórendszer hangereje, akárcsak az RS Audikban.
Elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró differenciálmű (eLSD) segít abban, hogy a motor erejét át tudja adni az útra a futómű.
Az RN30 fejlesztése során a szénszál helyett inkább egy új műanyagot fejlesztettek ki a koreaiak a német BASF szakértővel, a legtöbb karosszériaelem ebből készült. A tanulmány 3 centivel szélesebb, és 8,4 centivel alacsonyabb a normál i30-nál, a kerekei pedig 17 helyett 19 colosak.
Az óriási hátsó szárny állítólag jelentős leszorítóerőt állít elő, a rajta átfúrt, a tető középvonalában elhelyezett vezérsík stabilitást kölcsönöz az RN30-nak. A középen kivezetett, fehér kerámia iker-kipufogóvég fölött akkora a diffúzor, hogy valószínűeg a csatornafedeleket is képes felszívni az útról.
Az utastérből minden felesleges alkatrészt eltávolítottak, a nehéz elemeket a lehető legalacsonyabban építették be, a szokásosnál jóval hátrébb és mélyebben építették be az üléseket, akárcsak egy DTM autóban.
A kagylóülések jó oldaltartást adnak, baleset esetén a karosszériát merevítő, beépített bukócső jöhet jól. Képstabilizátoros kamerák rögzítik a vezető reakcióit és a vezetés legjobb pillanatait, míg a külső eseményeket a tető központi vezérsíkján elhelyezett kamera figyeli.