Hibrid hójáró a Volkswagentől

Volkswagen Tiguan
Vágólapra másolva!
A Volkswagen az utóbbi időben bűnbocsánatot szeretne elnyerni az autós világban. Legalábbis erre utal, hogy sorban mutatnak be elektromos és hibrid újdonságokat, messze kerülve a kényes dízel témát. A Detroiti Autószalonra a hibrid Tiguan harciasabb, terepjárásra felkészített változatával érkezik a gyártó.
Vágólapra másolva!

Pont ma, január 11-én kezdődött el a Tiguan új generációjának sorozatgyártása Wolfsburgban, ezzel egyszerre Detroitban egy új tanulmányautót mutattak be a hibrid verzióból. A Tiguan GTE Active Concept egészen szériaközeli elképzelés, ugyanakkor hibrid hajtásával és kemény terepjárós külsejével több, mint egy szimpla városi SUV.

Forrás: Volkswagen

Az autó hajtásáról a Golf GTE-ben már megismert benzin-elektromos hajtáslánc módosított változata gondoskodik. Ez

képes csak első, vagy csak hátsó tengelyen, és összekerekes módban is az útra vinni az erejét.

Elöl és hátul is van egy-egy villanymotor, amelyek önmagukban is képesek mozgatni a járművet, persze csak addig, amíg az akkumulátor le nem merül.

Forrás: Volkswagen

Alapvetően az 1,4 literes, turbós benzinmotor hajt, amelynek kombinált átlagfogyasztása ideális esetben, feltöltött akkumulátorral mindössze 3,13 liter. Maga a benzinmotor 150 lóerős, míg a villanymotorok 55, illetve 115 lóerőt tudnak leadni.

A rendszer összteljesítménye 224 lóerő, viszont a nyomaték 500 Nm,

ami elegendő keményebb terepre is. A tanulmányautó 6,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.

Forrás: Volkswagen

A padló alá 12,4 kWh-s lítium-ion akkumulátort építettek, amelyet külső töltőről is lehet táplálni. Teljesen elektromos módban 32 kilométert tud megtenni a Tiguan, ám ekkor a maximális sebesség 70 km/h-ra van korlátozva. A hajtást hatfokozatú, duplakuplungos automatizált váltó juttatja el a kerekekhez.

Forrás: Volkswagen

A GTE Active Concept előrevetítheti, hogy esetleg a Tiguan szériakivitelhez is árulnak majd terepjáráshoz szükséges kiegészítőket, amiből a koncepción is akad néhány. A módosított, kartervédős lökhárítók, a széles küszöbök és kerékjáratok fényezetlen védőbetétje, a feketére fényezett külső tükrök, a ballonos és rücskös terepgumik, a tetőbe épített kiegészítő LED-es reflektorok mind megjelenhetnek az új modell extralistáján.

Forrás: Volkswagen

Változtattak a futóművön is, a hasmagasság 22,5 centire nőtt, amivel a Tiguan már a komoly terepjárókat fenyegeti. Belül a legfőbb újítás a 9,2 colos érintőképernyő, amely Mirror Link, Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis, valamint támogatja a kézmozdulatokkal történő gesztusvezérlést is.