A Land Rover szerint "a világ legjobb családi SUV-ja" született meg a Discovery vadonatúj ötödik generációjával, ami lehet ugyan igaz, de a formaterv valahogy nem állt össze igazán.
Nem túl modern, kissé konzervatív autó benyomását kelti a Discovery, a hátuljával még bőven lehetett volna dolgozni. Műszakilag viszont nagy előrelépés: a könnyűsúlyú alumínium konstrukcióval 480 kilót sikerült faragni az autó tömegéből, ez alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is jelent.
A második és harmadik üléssort akár az autó hátuljában lévő vezérlőpanelről, a központi érintőképernyőről vagy okostelefonos appal is lehet állítgatni, ilyet a világon elsőként kínál a Land Rover.
Európában három motorral lesz kapható az autó, köztük egy 240 lóerős kétliteres dízellel is. V6-os dízel 254 lóerővel kapható (600 Nm), a csúcsmotor a 340 lóerős, kompresszoros V6-os.