így védje az akkumulátorát a kemény mínuszok idején

akkumulátor
Vágólapra másolva!
Kiugróan megnőtt az akkumulátorok iránti kereslet a hirtelen jött hideg miatt: az átlagos téli időszakhoz képest 450 százalékkal többre volt kereslet az ország egyik legnagyobb autóalkatrész kereskedőjénél.
Vágólapra másolva!

A Bárdinál január a hirtelen jött lehűlés első napjaiban országszerte 3176 akkumulátort vásároltak az autósok, míg egy héttel később, a jóval enyhébb, szintén hétvégi időszakban már csak 576-ra volt kereslet. Ám ez utóbbi is kiugró a nyári napok adataihoz képest, amikor átlag mindössze néhány tucatra van igény.

Forrás: ADAC

Elsősorban azok a vezetők teszik ki magukat az akkumulátor kapcsán kockázatnak, akik rendszeresen rövidebb utakra mennek, s többször is megállnak, illetve újra elindulnak. Így például a taxisok és a városban lakó úrvezetők érintettek. Az akkumulátor elsődleges feladata az indítás, amihez jelentős mennyiségű indítóáramot vesz fel a kocsi.

A néhány kilométeres utak nem elegendőek az akkumulátor visszatöltéséhez.

Így a teljesítmény folyamatosan csökken, a hidegben a feszültség is kisebb lesz, vagyis egyik napról a másikra hatványozottan esik a hatásfok.

Ilyen esetekben a megoldás lehet az akku otthoni töltése, de az alkatrész kiszerelése számos problémát okozhat (pl. a motorvezérlő egység lebénulását), célszerűbb ezért a megelőzésre, rendszeres karbantartásra fókuszálni.

Forrás: [origo]

Parkoláskor ne felejtsük bekapcsolva a fogyasztókat – még a legapróbb izzók hosszabb működése is lemerüléshez vezethet –, parkoljunk fűtött garázsban, ha tehetjük, csak az indítás után kapcsoljuk be a világítást, illetve ne azonnal nyúljunk a légkondicionáló vagy a fűtés gombjai után. Ezeken felül a jó minőségű olaj és gyújtó-, izzító gyertyák is növelik az élettartamot.

A legjobb megoldás azonban a szervizes ellenőrzés. A fél órás művelettel nemcsak az dőlhet el, hogy az akku kihúzza-e a telet, hanem más rejtett hibákra is fény derülhet. Sok esetben ugyanis a generátor, az önindító, a vezetékek – miatt merül az akku, vagy egy rosszul bekötött fogyasztó veszi túlzottan igénybe.

Fontos tudni, hogy a start-stop rendszerrel ellátott újabb gépkocsik – amelyek automatikusan leállnak a kisebb várakozásokkor, így a piros lámpánál – pedig speciális akkumulátort igényelnek a több indítás miatt, ezek EFB vagy AGM felirattal vannak ellátva.