Olyan jó hír jött az M0-sról, amire évek óta vár az ország

Vágólapra másolva!
Meghirdette az M0-s nyugati szektor megvalósíthatósági tanulmányának elkészítését az állami infrastruktúra-beruházó. A fővárost tehermentesítő elkerülő út mindeddig hiányzó, húsz kilométer hosszú, kétszer kétsávos gyorsforgalmi szakasza a nyomvonaltól függően 5-10 kilométeren át alagútban vezet majd. A megfelelő nyomvonal kiválasztása után még idén kijelölhetik a kivitelezőt.
Vágólapra másolva!

Meghirdette az M0-s autóút nyugati szektor 10. számú főút és az M1-es autópálya közötti szakaszára a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének feladatát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF).

A nyertes pályázónak el kell készítenie a környezeti hatástanulmányt, és meg kell szereznie a jogerős környezetvédelmi engedélyt

- írta a Magyar Idők.

A NIF emlékeztetett a közbeszerzési értesítőben megjelent felhívásra, hogy az érintett szakaszra 2010-ben tanulmányterv és előzetes vizsgálati dokumentáció készült.

A tervező feladata az elkészült tervek kiegészítése,

valamint a már meglévő dokumentációk felülvizsgálata a vonatkozó, hatályos jogszabályok, szabványok alapján,

továbbá az egyes nyomvonalváltozatok megvalósíthatóságának értékelése, összehasonlítása

műszaki, gazdaságossági és környezetvédelmi szempontok alapján.

Az M0-s autóút nyugati szektorát kétszer kétsávos, fizikai elválasztású autóútnak tervezik.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapján az előkészítés alatt álló projektek közé már korábban felkerült a fővárost körbevevő M0-s autóút befejező szakasza. A beton pályaszerkezetű autóút az M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal.

Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél. Az északi végpontja a még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be.

Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-ssal a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál Budakalász mellett. Az északi szakasz a tervek szerint hét kilométer hosszú lesz.

A körgyűrű hiányzó részének megépülésével a nyugat–kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül,

ennyivel lesz rövidebb annak az útja, aki a fővárost északi irányban kívánja elkerülni, másrészt a fejlesztés jelentős forgalmi terhet vesz majd le a körgyűrű déli szakaszáról.

Még az idén le akarják zárni a nyugati szektor nyomvonalával kapcsolatos vitákat, ekkor jövőre elkezdődhetne az építkezés, 2022-ben be is fejeződhetne. A kivitelezőt még idén kiválaszthatják.