2016 tavasza rég volt, márpedig az aktuális Ranger felfrissített változata akkor mutatkozott be, úgyhogy itt volt az ideje egy kis felhajtásnak a Ford platós autója körül. Leginkább arra voltunk kíváncsiak, csak a masszív dizájn miatt ilyen népszerű-e, vagy a tulajdonságai is osztályon felüliek.
Mielőtt a sóskúti bánya felé vettük volna az irányt, hogy a terepképességekre helyezzük a hangsúlyt, egy gyors sajtótájékoztató keretében elbüszkélkedtek, hogy
idén a hazai pickup piac 41,4%-át adta a Ford.
Ehhez a tényleg szép adathoz nagyban hozzásegítette az E.ON-nak nemrég átadott 173 darab Ranger, de a kisvállalkozók körében is nagyon népszerű.
Ennek egyik fő oka, hogy flottásoknak eleve kedvező a Ford széles modellpalettája. Gyakorlatilag bármilyen méretű és kialakítású haszonjárműtől a kisautón át a gazdagon felszerelt limuzinig tud sokféle autót adni rövid szállítási határidővel, ami egy cégnél sokszor döntő szempont az anyagiak mellett.
A sajtóanyagban nagy hangsúlyt kapott még az érintőkijelző mellett hangvezérlést is fogadó SYNC3 nevű fedélzeti rendszer, ami
elődjének egy továbbfejlesztett változata.
Az Euro NCAP 2016-ban öt csillaggal értékelte a Ford törekvéseit a Ranger biztonságosabbá tétele terén, ami a vezetéstámogató rendszerek opcionális rendelhetőségének nagy számát jelenti.
A teljesség igénye nélkül itt is elérhető a személyautókban már régóta alkalmazott sávelhagyás figyelő és sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, az ütközésre figyelmeztető rendszer, vagy akár az első-hátsó parkolóradaron felül a hátsó parkolókamera.
Akinek ezek után még kétségei lennének a megcélzott vevőkörről, azoknak szívesen idézek a Wildtrack, azaz a legjobban felszerelt kivitel húzómondataiból, „sportos külsőt kölcsönöz", illetve a kedvencem:
a lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel".
Kevés munkásszívet sejtek megdobbanni a sportosra vagy prémium szóra, inkább csak az értetlen egymásra nézés marad azoknak, akik tényleg dolgozni szeretnének, nem króm lökhárítóval és bőrüléssel prezentálni felsőbbrendűséget egy napig laprugós kisteherautóval.
Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!