Ez az elektromos Volkswagen nagyon más, mint a Mol Limo autói

pikes peak
Vágólapra másolva!
680 lóerős és pillekönnyű a hétvégi Pikes Peak hegyi versenyre készült I.D. R Pikes Peak.
Vágólapra másolva!
A lámpák csak jelzés értékűek Forrás: Volkswagen

A most vasárnapi Pikes Peak versenyen, az amerikai Colorado államban a versenyzőknek 1400 méteres szintkülönbséggel kell megbirkózniuk, 2682 méterről indulnak, a cél pedig 4302 méterrel van a tengerszint felett, a táv több mint 20 kilométer.

A kétszeres Le Mans-i bajnok Romain Dumas tűzálló ruháját, valamint az ülés párnázását és a biztonsági övet is könnyű anyagból készítette az OMP. Még a szponzorok logóit is rányomtatták a versenyző ruhájára, hogy ne nehezítsék a felvarrók. Egy kivétel azért van, a verseny logója, amit kötelező felvarróként hordani Forrás: Volkswagen

A Volkswagen mérnökei nem fogták vissza magukat, az I.D. R Pikes Peak kategóriájában ugyanis szinte korlátlan szabadságot kapnak. Amellett, hogy a hatalmas szárnyakkal rendelkező összkerekes autó 680 lóerős, sofőrrel együtt kevesebb, mint 1100 kilogrammot nyom.

Az I.D. R Pikes Peak alváza és aerodinamikai elemei könnyű szénszál/kevlár kompozitból készültek. A tervezés fontos lépései közé tartozott ezeknek az elemeknek az átemelése a Pikes Peak versenyautóba az I.D. családból, a Volkswagen új, teljesen elektromos autócsaládjából, amely jövőre kerül gyártásba.

A pálya pár éve már teljesen aszfaltos, ezért a régebbi idők már nem relevánsak Forrás: Volkswagen

A Volkswagen fő célja, hogy most vasárnap a jelenlegi elektromos autós rekordot, a 8:57,118-as időt megdöntse. Ezt Rhys Millen állította fel egy prototípussal, két évvel ezelőtt. A 8:13,878-as abszolút rekord 2013-as, Sébastien Loeb futotta egy egyedi építésű, benzines, 850 lóerős és 850 kilós Peugeot 208 T16-tal.