Óriási változás történt az M0-son, véget érnek az állandó dugók

Vágólapra másolva!
A torlódások csökkentése érdekében az M0-s autóút déli szektorán zajló felújítási munkák kapcsán, a Hárosi Duna-hídon a munkaterület mellett az M1-es autópálya irányába, az eddigi kettő helyett három forgalmi sáv, míg a Soroksári Duna-híd felé nyújtott gyorsítósávok segítik a közlekedőket.
Vágólapra másolva!

Az M0-s autóút déli szektorán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában több helyen zajlanak hídfelújítási munkálatok, az érintett szakaszokon az aszfaltburkolatot betonburkolatra építik át. A tapasztalatok azt mutatják, hogy Csepel és Szigetszentmiklós térségében a torlódások nagy része az M0-s autóút M1-es felé vezető oldalán, a 2x2 sávos terelés mögött alakul ki.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium elrendelésének megfelelően

a Hárosi Duna-hídon (Deák Ferenc híd) a munkaterület mellett a jelenlegi 2x2 sáv helyett már 2+3 sávon haladhat a forgalom.

Ez azt jelenti, hogy a Csepel-szigetről az M1-es autópálya felé három sávot alakítottak ki, az eddigiekhez képest szűkített és keskenyebb sávokon haladhatnak az autósok.

Az átépítést követően a Halásztelekről a II. Rákóczi Ferenc útról felhajtóknak a gyorsítósávból nem kell besorolniuk a középső sávba, tovább tudnak rajta haladni a budafoki kihajtóig.

A biztonságos és folyamatos haladáshoz fontos azonban, hogy a közlekedők betartsák a sebességkorlátozásokat, ennek érdekében

az autósok az útszakaszon fokozott rendőri jelenléttel számolhatnak.

A Soroksári Duna-hídon a terelés előtt a Csepel-szigetről felhajtók besorolását a megszokottnál lényegesen hosszabb gyorsítósávok kiépítésével segítik majd.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. szigetszentmiklósi mérnökségének szakemberei a biztonságos új közlekedési rend érdekében az elmúlt hétvégén, illetve éjszakai munkavégzés mellett 15 tonnányi aszfalttal három rétegben erősítették meg az üzemi átjárók burkolatát, felmarták az előző burkolati jeleket és felfestették az új forgalmi rendnek megfelelő jeleket. Kihelyezték az acél terelőfalakat, mellyel a három sávra terelik a közlekedőket.

Fontos kiemelni, hogy

a három sávot csak úgy lehetett kialakítani az M1-es felé vezető oldalon, hogy a korábban megszokott sávszélességet szűkebbre vették a belső és a középső sávban, így az autósok fokozott figyelme elengedhetetlen ezen a szakaszon.

A Csepel–Szigetszentmiklós összekötő úton épülő új körforgalom is újabb fázisához érkezik, ezért szeptember 20., csütörtök reggeltől szeptember 22., szombat déli órákig az M0-s autóút feletti híd és az épülő körforgalom közötti szakaszon félpályán jelzőlámpás-jelzőőrös irányítás mellett haladhat majd a forgalom. A körforgalom építése során a kivitelező többek között 14 ezer köbméternyi földet mozgat meg, 1250 köbméternyi pályabetont épít meg, valamint 3650 köbméternyi aszfaltozási munkát és 7500 méternyi árokrendezést végez el. Továbbá 2100 méternyi szegélyt és 210 köbméter beton támfalat épít, 825 méternyi szalagkorlátot és 150 KRESZ-táblát helyez ki, illetve 1200 négyzetméternyi burkolatjelet fest fel.

Azok, akik az M1-es és az M5-ös autópályák között közlekednek, de elkerülnék az M0-s autóút déli szektorát a felújítás miatt, két útvonalon is megtehetik. Az egyik lehetséges kerülő az M1 – 13-as főút – 81-es főút – 62-es főút – M6 – M8 – 51-es főút – 52-es főút – M5 útvonal. A másik pedig az M1 – M0 – M6 – M8 – 51-es főút – 52-es főút – M5 útvonal. Emellett szeptember 18., keddtől már korlátozás nélkül használhatják az önkormányzat beruházásában felújított szigetszentmiklósi Massányi Károly utat is.