Itt a lista, ezek most a leginkább és legkevésbé megbízható autók

használtautó kerekedés
Budapest, 2013. szeptember 7. Autókereskedő egy autót mutat egy érkelődőnek a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton 2013. szeptember 7-én. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Közzétette 2019-es, új autókra vonatkozó megbízhatósági felmérésének eredményeit a J. D. Power.
Vágólapra másolva!

A J. D. Power szakértői 32 952 autótulajdonost kérdeztek meg arról, hogy

2016-ban újonnan vásárolt és azóta is használt autójuk milyen és mennyi problémát okozott az elmúlt tizenkét hónap során.

A világ legismertebb autóipari piacelemző szervezete az így összegyűjtött adatok alapján állította fel VDS (Vehicle Dependability Study, azaz jármű megbízhatósági felmérés)-rangsorát, amelyben idén – mint 2012 óta minden egyes évben –

ismét a Lexus bizonyult a legjobbnak.

A lista azt mutatja, hogy hány hiba jut száz autóra vetítve Forrás: J. D. Power

A J. D. Power szakértői nyolc főkategóriában (külső, funkciók és kezelőszervek, ülések, belső tér, vezetési élmény, multimédia, klímaberendezés, hajtáslánc) összesen 177 különböző potenciális hibalehetőségre kérdeznek rá az észak-amerikai piacot lefedő, átfogó felmérésen.

A végső pontszámok azt mutatják, hány hibajelenséggel találkozhatunk száz gépkocsin.

A jó hír, hogy összességében négy százalékkal javult az autók minősége a tavalyi felméréshez képest (az iparági átlag 136 hibajelenség száz gépkocsinál, szemben a tavalyi 142-vel); leggyakrabban a hangfelismerő funkciók és a sebességváltók működését, illetve az akkumulátorok megbízhatóságát említették az idén harmincéves felmérés résztvevői.

A tömegpiaci márkák között az összesítésben második Toyota végzett az élen.

Érdekesség, hogy idén először fordult elő, hogy kevesebb gond volt a tömegpiaci, mint a luxusmárkákkal (átlagos pontszám 135, illetve 141 pont).

Az eredményekre a Fiat, a Land Rover és a Volvo lehet a legkevésbé büszke, magasan ez a három márka produkálta a legtöbb hibajelenséget.