Ahogyan a felfrissített 5-ös sorozat esetében, a vese alakú hűtőrács-pár az új M5-ösön is mélyebben az első lökhárítóba nyúlik, mint korábban,
a vese króm kerete pedig már egyetlen darabból áll.
Az új első lökhárító nagyobb légbeömlőket kapott, az opciós, lézeres távfénnyel rendelkező LED fényszóró pedig sötétebb árnyalatú, mint a normál 5-ösökön. A szintén LED-es hátsó lámpák új, háromdimenziós burát viselnek L-alakú fénydizájnnal.
Az olyan tipikus M5 ismertetőjegyek, mint a hűtőrács dupla lamellái, az alumínium motorháztető, az első kerekek mögé vágott légkivezető-nyílások, az áramvonalas visszapillantó-házak és a szénszálas tető megmaradtak. A Competition változatot az apró feliratok mellett fekete díszbetétek különböztetik meg a normál M5-től.
Az utastérben a megnövelt, 12,3 colos iDrive képernyőn kívül
az M8-ból ismert két gomb jelenti a fő újdonságot:
az M Mode gomb a ROAD és a SPORT járműbeállítások gyors aktiválását teszi lehetővé. Az alapértelmezett ROAD-ban az összes vezetést támogató rendszer aktív, SPORT-ban azonban a vezető kikapcsolhatja a legtöbb asszisztens fékezési és kormányzási beavatkozásait, valamint a fedélzeti rendszerek értesítéseit.
Az M Mode gomb hosszabb megnyomásával, majd a központi kijelzőn megjelenő figyelmeztetés elfogadásával a Competitionben a TRACK járműbeállítás is előhívható.
Ezt az üzemmódot kizárólag versenypályás használatra tervezték, ugyanis kikapcsolja az összes vezetéstámogatást, az audiorendszert és a központi kijelzőt is.
Még a vészvillogó sem kapcsol be erős fékezés esetén.
Az M Mode gomb fölött elhelyezett Setup gomb megnyomásával közvetlenül a motor, a felfüggesztés, a kormányzás, a váltó és az összkerékhajtás konfigurációs lehetőségei közé kerülhet a sofőr. Itt lehet például hátsókerék-hajtásra állítani az xDrive összkerékhajtást (kikapcsolt menetstabilizálóval), ha nem sajnálja a 285 mm széles hátsó gumikat.
A kormány váltófülei mellett egy vörös M1 és egy vörös M2 memóriagomb is található, amelyekre bármelyik személyes beállítás ráprogramozható, így két teljesen eltérő járműkarakter között egy pillanat alatt lehet váltani.
Nem lett erősebb a dupla turbós 4,4 literes V8-as, igaz, nem is volt szüksége rá.
A normál M5-ben 600, a Competitionben 625 lóerőt ad le,
a legnagyobb nyomatéka 750 Nm (már 1800-as fordulatszámnál).
Az M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre,
a 0-200 km/órás sprintet 11,1 szekundum alatt futja.
Az M5 Competitionnek ehhez 3,3, illetve 10,8 szekundumra van csak szüksége. Mindkét változat végsebességét 250 km/óránál – az extraként megrendelhető M Driver's Package csomaggal 305 km/óránál – korlátozza az elektronika.
Az M5 Competition kiváltságainak egyike a feszesebb ágyazású motortartó keret, amely közvetlenebb hajtáslánc-kapcsolatot eredményez, így gázadásra a V8-as még gyorsabban reagál, és a kormányzás is direktebb, precízebb. A Competition hasmagassága 7 milliméterrel alacsonyabb, a tervezőmérnökök a rugókat és a lengéscsillapítókat is a nagyobb teljesítményhez hangolták. Utóbbiak már az M8 Gran Coupéból származnak, és állítólag a korábbinál kényelmesebb futást biztosítanak rossz minőségű burkolaton, ami rá is fért a túlzott keménysége miatt korábban sokat kritizált csúcsváltozatra.
Az opcióként elérhető karbon-kerámia fékrendszer az aranyszínű, BMW M logóval ellátott (elöl hat-, hátul egydugattyús) féknyergekről ismerhető fel.
A sport fékrendszer 23 kilóval kisebb rugózatlan tömeget, jobb fékhatást, nagyobb hőtűrő képességet és lassabb fáradást garantál.
Németországban a BMW M5 120 900 euró, a BMW M5 Competition pedig 129 900 euró indulóártól érhető el, a magyar árakról még nincs információ.