A BMW a nemrég frissített M5 harmadik változatával vágott vissza a Porschének, amely tavaly ősszel hozta ki a felfrissített, 630 lóerős Panamera Turbo S-t. Az új M5 CS teljesítménye 635 lóerő lett, amivel a Porschét megelőzik ugyan a bajorok, de ez még mindig 4 lóerővel kevesebb, mint a négyajtós Mercedes-AMG GT 63 S négyliteres V8-asnának teljesítménye. Igaz,
gyorsulásban már az új BMW a legjobb német szuperszedán,
de erről lejjebb olvashatnak.
Nagyon odafigyeltek a BMW mérnökei a súlycsökkentésre: a teljes motorháztető, az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor egytől egyig szénszálból készültek, ami nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy
a Competitionhöz képest 70 kilóval kisebb, 1825 kilós saját tömeget érjenek el.
Viszont a CS-ben öt helyett már csak négy utasnak van hely: a vezető és első utasa kikönnyített szénszálas kagylóülésekben, a hátul ülő két utas pedig egy-egy önálló sportülésben foglalhat helyet.
Az M5 CS alatt a Competition sportfutóműve dolgozik, de 7 milliméteres ültetéssel, még feszesebb rugókkal és az M8 Gran Coupé adaptív lengéscsillapítóival. Elöl 275/35 R20, hátul pedig 285/35 R20 méretű Pirelli P Zero Corsa
semi-slick gumik vannak a bronzszínű felniken,
a szintén alapfelszereltségként adott karbon-kerámia fékrendszer 23 kilogrammal könnyebb, mint a Competition acél fékrendszere. Az alacsonyabb rugózatlan- és forgó tömeg a menettulajdonságokat és rugózást egyaránt javítja, emellett a karbon-kerámia tárcsák jobb fékteljesítményt, magasabb hőellenállást és jobb kopásállóságot is garantálnak.
A gyári chiptuning után a 4.4 literes, V8-as, biturbó motor tehát 635 lóerőt ad le, ami 10 lóerővel szárnyalja túl az eddigi csúcstartó, az M5 Competition teljesítményét, így az
új M5 CS a BMW valaha volt legerősebb utcai modellje.
A 1800-as fordulatnál már elérhető 750 Nm-es csúcsnyomaték nem változott, de nem is panaszkodott rugalmatlanságra eddig senki. A Competitionhöz képest merevebb motortartó bakokat építettek be, javítottak a száraz karteres kenésen és a töltőlevegő hűtésén is. Nyolcfokozatú automata váltó továbbítja az erőt az átprogramozott M összkerékhajtáshoz, amelyet akár hátsókerék-hajtásra is át lehet kapcsolni, ha a vezetőnek farolgatni támadna kedve.
Kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra
a bajor szuperszedán (és 10,4 alatt 200-ra), ami 0,1 másodperccel jobb a Porsche Panamera Turbo S és 0,2 másodperccel a Mercedes-AMG GT 4-door 63 S idejénél. Az M5 CS végsebességét a vezérlő elektronika 305 km/h-ban korlátozza, ennél a két vetélytárs 10-zel többet tud.
Úgy tervezték meg a kettős csövezésű, szelepvezérléssel szerelt sportkipufogót, hogy erősítse a V8-as morajlást és a sportos hangzást, de közben a hétköznapokban is használható maradjon.
A vezető ugyanis egy gombbal bármikor elhalkíthatja,
ha nem akarja a reggeli induláskor az egész utcát felébreszteni.
A limitált szériában készülő BMW M5 CS 2021 tavaszán érkezik a piacra, Németországban 180 400 euró indulóára, ami közel 65 millió forintot jelent. Összehasonlításképp eláruljuk, hogy a 600 lóerős, 3,4 másodperces gyorsulású normál M5 hazai alapára „csak" 36,64 millió forint.