Nem véletlenül érett már most legendává - Porsche 911 Carrera (1994) youngtimer teszt

Porsche 993
Az alapkivitelből készült a legtöbb, 1998-ig összesen 14 541 darab
Vágólapra másolva!
Még nem is érte el a veteránkort, mégis évek óta egyre több rajongót szerez az utolsó léghűtéses stuttgarti sportkocsi, így meredeken emelkedik az ára. A 993-as sorozat belépő modelljét próbáltuk ki az akkoriban forradalminak számító Tiptronic váltóval, és nem csak a gyorsulásával, de a hangjával is lenyűgözött minket. 
Vágólapra másolva!
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Sok Porsche-rajongó számára a mai napig

a 993-as sorozatú 911-es jelenti a márka esszenciáját,

ugyanis úgy vélik, hogy ez a generáció egyesítette magában a klasszikus, régimódi porschékre jellemző közvetlenséget, vezetési élményt és léghűtéses bokszer-érzést a modern használhatóssággal, a jó menetteljesítményekkel, a kimagasló minőséggel és a letisztult formával.

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Csak az alkatrészek 20 százalékát használták fel a 964-es gyári kód alatt futó elődből, egyébként az alapokról kezdték a tervezését a 993-asnak, amely mégis megmaradt klasszikus Porsche 911-esnek. Kicsi gömbölydedebb lett, hátsó kerékjáratait kiszélesítették, fényszóróit pedig megdöntötték, szinte belesimították az első sárvédők ívébe, ami az aerodinamikán is javított. A holland vezető formatervező, Harm Laagay és az angol Anthony Hatter a vezetőség elvárásainak megfelelően meghagyta a 964-es ajtajait, tetejét, meredek szélvédőjét és első csomagtérfedelét is, mégis friss lett az összhatás.

Miben fejlődött az elődjéhez képest?

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Sok újdonságot hozott a technika: a zuffenhauseni mérnökcsapat alaposan átalakította az M64-es 3,6 literes hathengeres boxert, de meghagyta a léghűtést. Egyebek mellett megjelent a hidraulikus szelephézag kiegyenlítés és hengersoronként egy-egy katalizátor is. Ettől a teljesítmény 247-ről 272 lóerőre nőtt, majd 1996-tól a VarioRam rendszerrel (változó szívócsőhossz) már 285 lóerőre emelkedett.

Ez volt az első 911 nemzedék, amelyben alapáron megjelent a hatfokozatú kézi váltó,

így a pörgős szívómotort mindig a legnagyobb nyomatékot adó tartományban, 4500 fölött lehetett tartani.

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Aki nem akart kuplungolni, az megrendelhette az elődben is használt, ZF-eredetű, kézzel is kapcsolgatható, négyfokozatú bolygóműves szerkezetű Tiptronic automatát, amely már a lejtőket és emelkedőket is felismerte, és annak megfelelően kapcsolt. 1995-től kezdve (felárért) a kormányon megjelentek a kézi kapcsolás billentyűi, a gyorsabb szoftverrel is ellátott új váltót már Tiptronic S-nek hívták. A Tiptronic 25 kilóval növelte a kocsi saját tömegét, a gyorsulást 1 másodperccel, a végsebesség (265 km/h) 5 km/h-val rontotta le.

Ez már nem akarja megölni a sofőrjét

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Minden 993-asokon nagyobb hűtöttekre cserélték a féktárcsákat a 964-eshez képest, de ennél is fontosabb volt a hátsó futómű átalakítása: az új Weissach-axle nevű multilink szerkezet egyszerűbb változata korábban a 928-asban jelent meg, a 993-asban továbbfejlesztve, könnyűfém segédkeretre szerelve mutatták be. Így teljes lett a kép, a kezes hátsó futóművel sokat javultak a menettulajdonságok, ugyanis

a passzív hátsókerék-kormányzással sikerül kikúrálni a korábbi 911-esek rettegett, alattomos tulajdonságát,

a gázelvételre hirtelen bekövetkező túlkormányzottságot, amely gyors ellenkormányzás nélkül megpördüléshez és sok esetben balesethez vezetett.

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Kiválóan illusztrálja a 993-as képességeit az a tény, hogy 1995-ben hibátlanul teljesített egy 100 ezer kilométeres tesztet, amelynek részeként 2000 kilométert száguldott az olaszországi Nardo tesztpályáján, 24 órat futott egyhuzamban -35 fokban az Északi-sarkon, és ugyanennyit egy kiszáradt sós tómederben, a nevadai forróságban.

Amerikából jött, kis kitérővel

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Tesztautónk a gyártás elejéről való alapmodell, 3,6-os szívómotorral és a feláras, kormánykapcsolós Tiptronic S-el. Amerikai kivitel, de Észtországban is lakott egy ideig, onnan érkezett Magyarországra, ahol azonnal európaiakra cserélték a kifakult amerikai lámpáit és a mérföldben mérő műszereit is. Egy hazai gyűjtőnél 6-7 évig állt, mai gazdájának alig akadt javítanivalója, szinte csak a motor hiányzó alsó védőlemezét pótolta.

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Nagyon mélyre, egészen az aszfalt közelébe kell leülni a sportos, de kényelmes, alapkivitelű, és kiváló oldaltartású, valódi bőrborítású ülésekbe.

A műszercsoport a régi időket idézi, egy sorban öt analóg órával,

melyek közül természetesen egyik sem digitális kijelző, mint a mai Porschékban. Elektromosan állíthatók az ablakok, a tükrök, a tolótető és az ülések is, a fedélzeti számítógép, a kitűnő, utólag beszerelt Porsche Classic hangrendszer és a kormányról kapcsolható automata váltó már-már mercedesi magasságokba emeli a luxust.

Ennyi idősen is ülésbe présel

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Persze az igazi dimenzióugrás csak azután jön, hogy az utánozhatatlan hangú motort életre keltjük. A léghűtéses hathengeres boxer hangja hidegen darabos, és

akad benne némi mechanikai zaj is, de már a hidegindítás is élmény. Valósággal „életre robban" az M64-es,

hideg alapjárata magas, de ilyenkor is élesen, szinte idegesen veszi a gázt. Hidegen sem kelletlen, szerkezetéből adódóan gyorsan melegszik, és a négyfokozatú automatával is brutálisán gyorsul, a gyárinál szélesebb, 265-ös hátsó gumik könnyen átadják a motor erejét az aszfaltra. A gyári adatok szerint 6,4 másodperc kell a 100 km/h-hoz és 27 alatt már a 200 is megvan. Ez ma már ugyan a hot hatch-ek szintje, de egy 27 éves, automata váltós sportautótól több, mint megfelelő.

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Automata üzemmódban nincs dolgunk, a Tiptronic szépen és főleg gyorsan teszi a dolgát, üzemmelegen is apró rezzenésekkel kapcsol, amit finom gázelvételekkel (amivel egyébként a felkapcsolások is időzíthetők) teljesen simává tehetünk. A szerkezet az előválasztó kart pöcögtetve is elég gyors, a kormány gombjaival sem lassabb, de élvezetesebb a kart pöcögtetni. A játék teljes élvezetéhez

érdemes 4000/perc felett tartani a fordulatszámot,

bőven van játéktér, a piros csak 7000-nél indul! 5000 felett szól a legszebben a hathengeres boxer, a leszabályozás is szinte falként jön el 7500 körül, ahonnét a motor érezhetően forogna még...

Ilyen kormányzásról álmodnak a modern 911-esek sofőrjei

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Mivel a 993-as alacsony és széles, egyenesben és kanyarban is úgy viselkedik, mintha odaszögezték volna az aszfalthoz. 120 km/h-nál a hátsó szárny automatikusan felemelkedik, ami érezhetően jót tesz a tapadásnak és a stabilitásnak, bár a fogyasztást növeli. Ha csak a diszkó előtt akarunk felvágni vele, akkor sebességtől függetlenül, egy kapcsolóval is bármikor, tetszés szerint mozgathatjuk magunk is. Autópályán a széles gumik gördülési zaját leszámítva viszonylag csendes a 911, de annyi mindig hallható a motorból, hogy érezzük, léghűtéses Porschét vezetünk; a szélzaj 200 felett is visszafogott, Németországban a tartós utazótempó 220 km/h körüli, még innen is erőteljesen gyorsít, ha kell.

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

De a valódi vezetési élményt inkább a kanyargás jelenti, ilyenkor élvezhető igazán a stabil és széles nyomtávú hátsó futómű tudása, amelynek tapadását a hátul elhelyezett motor súlya növeli gyorsításkor. Még ma sem általános minden sportautóban, hogy

a lengéscsillapítás keménysége három fokozatban állítható,

igaz, nem gombbal, hanem kézzel, kerekenként, és aknából. Extrém módon közvetlen a kormányzás, a hidraulikus rásegítés pedig annyira visszafogott, hogy álló helyzetben nehéz tekerni, pedig a közel 1,4 tonnás tömeg nagyobb része (59%) a hátsó tengelyt terheli. Menet közben viszont kiváló a kontrollérzet a sok visszajelzéstől, garantált a folyamatos vigyor a volán mögött!

Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993
Porsche 993

Nyugodtan rábízhatjuk magunkat a négy nagy, 30 cm átmérőjű hűtött tárcsafékre, de ez természetes egy Porschétől, a blokkolásgátlós rendszert messze a német autópályákra, 200 km/h feletti sebességekre méretezték. A karosszéria jól átlátható, de a mai forgalomban már szokatlanul alacsony; egy-egy Toyota Yaris is felénk tud tornyosulni a forgalomban, és a parkolóházi sorompók nyitógombjaiért is felfelé kell nyújtózkodnunk az ablakon át... persze az élmény mindenért kárpótol.

Műszaki adatok - Porsche 911 Carrera Tiptronic (993)

Motor: SOHC-vezérlésű, léghűtéses, hathengeres boxermotor, hátul hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 3600 cm3. Furat x löket: 100,0 x 76,4 mm. Kompresszióviszony: 11,3:1. Teljesítmény: 272 LE, 6100/perc fordulaton. Nyomaték: 330 Nm, 5000/perc fordulaton.

Erőátvitel: négyfokozatú automataváltó (manuális kapcsolási lehetőséggel), hátsókerék-hajtás.

Felfüggesztés: elöl MacPherson, hátul ferde lengőkaros multilink. Elöl-hátul csavarrugók, hidraulikus lengéscsillapítók és kanyarstabilizátor. Négy tárcsafék szervóval és ABS-szel.

Felépítmény: 2+2 üléses kétajtós önhordó acélkarosszéria. Hosszúság x szélesség x magasság: 4245 x 1735 x 1300 mm. Tengelytáv: 2272 mm. Csomagtartó: 123 l. Tank: 74 l. Saját tömeg: 1395 kg.

Menetteljesítmények: Végsebesség: 265 km/h. Gyorsulás (0-100 km/h): 6,4 s. Gyorsulás (0-200 km/h): 27 s. Átlagfogyasztás: 14 l/100 km.

Még több olvasnivaló a Retro Mobil áprilisi számában: