Az AMR24 névre kereszelt, 2024-es szezonra készített Forma-1-es és a Vantage GT3 WEC-versenyautóval egyszerre mutatkozott be az Aston Martin Vantage frissített, lényesen erősebb változata, amelyről a brit gyártó azt állítja, hogy a leginkább vezetőközpontú és leggyorsabb Vantage a modellsorozat 74 éves történetében.
A legfontosabb változás, hogy a Mercedes-AMG-től vásárolt négyliteres, duplaturbós V8-as teljesítménye 510-ről 665 lóerőre, nyomatéka pedig 685-ről 800 Nm-re emelkedett, ráadásul nem pedig valamiféle hibrid hajtásnak, hanem egy átfogó motorfejlesztéseknek köszönhetően. Annyira erős lett a nyolchengeres Vantage, hogy
már ugyanolyan gyors, mint az okafogyottsága miatt törölt, korábbi V12-es, szívómotoros változat:
0-100 km/h-ra 3,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 325 km/h. A régi V8-ashoz képest a gyorsulás közel fél másodperccel, a végsebesség 11 km/h-val javult.
A 30 százalékos erősödés egy széleskörű tuningprogram eredménye, amely során a motor új vezérműtengely-profilokat, módosított sűrítési arányokat, jobb hűtést és – ami a legfontosabb – nagyobb turbófeltöltőket kapott. További előny az Aston Martin szerint, hogy a német motor mostantól még izgalmasabb hangon és hangosabban szól.
A bevált ZF automata sebességváltó áttételezésének és kalibrációjának módosítása azt is jelenti, hogy a Vantage még intenzívebb gyorsulást és fürgébb váltásokat biztosít a váltó mind a nyolc fokozatában, mint korábban. Alaposan átdolgozták a sportautó alumínium vázát is az élvezetesebb menettulajdonságok érdekében. Az első kereszttartót például hátrébb helyezték, hogy az első felfüggesztés rögzítési pontjai merevebbek legyenek, az új motortéri toronymerevítő pedig könnyebb és erősebb lett.
Az Aston azt is állítja, hogy a hátsó rész akár 29 százalékkal merevebb lett terhelés alatt a hozzáadott megerősítéseknek köszönhetően, de átdolgozták az adaptív lengéscsillapítókat, a kormányműből pedig eltávolítottak gumi alkatrészeket, ami direktebb és több visszajelzést adó kapcsolatot teremtett a vezető keze és az első kerekek között. Hatféle karosszériamozgást mér és elemez az új futóművezérlő számítógép minden pillanatban, és a szituációnak megfelelően reagál a beállításokkal.
Legalább olyan jelentősek a külső és belső változások, mint a műszakiak. A frissített Vantage-et elődjétől a 30 mm-rel szélesebb karosszéria és a One-77 által inspirált, megújult frontrész különbözteti meg, amely 38%-kal nagyobb hűtőrácsot és új megjelenésű, a márka formanyelvébe végre jól illeszkedő mátrix LED fényszórókat tartalmaz.
Az igazi átalakulás azonban a belső térben zajlott, ahol a Vantage egy DB12-stílusában fogant, teljesen új műszerfalat kapott, amely az iparági trendekkel szemben tele van fizikai gombbal és kapcsolóval.
Most először van érintőképernyő egy Vantage-ben,
a 10,25 colos panelen egy Aston Martin által kifejlesztett, egyedi infotainment-rendszer fut, amely csatlakozik egy dedikált okostelefon-alkalmazáshoz, és számos funkciót kínál. Ezek közé tartozik a 3D-s, felhő-alapú navigáció, a vezeték nélküli okostelefon-tükrözés és az utolsó kilométeren, mobiltelefonnal gyalogosan folytatható navigáció.
Az új Vantage gyártása még februárban elkezdődik, hogy az első ügyfelek az év második negyedévében már meg is kaphassák autóikat. Még nem hozták nyilvánosságra a hivatalos árakat, de a pletykák szerint a Vantage jelentősen drágulni fog a továbbfejlesztett technika miatt: az árlistája Nagy-Britanniában állítólag 165 ezer fonttól indul majd, ami 75 millió forintnak felel meg.