Csak sofőrrel kaphatnak kínai bérautót az európaiak

Peking, kína forgalmi dugó, forgalom, autóforgalom
Vágólapra másolva!
Nem kapkodják el az autóbérlést a magyarok, jellemzően az utazás előtti utolsó pillanatban foglalnak. Egzotikus országokban nem árt felkészülni nehézségekre és furcsaságokra.
Vágólapra másolva!

Az Avis autókölcsönző saját adataira alapozva azt állítja, hogy a magyarok általában az utolsó pillanatban gondolnak arra, hogy bérautóra is szükségük lesz nyaralásuk során. Sokan csak kivárnak, hátha olcsóbb autót találnak, de ez nem jó stratégia: az utolsó pillanatban jellemzően csak drágább ajánlatokat lehet találni, a kölcsönzők ugyanis a szezonalitás figyelembe vételével alakítják flottájukat. Így akár hiány is kialakulhat, ami az árakat felfelé mozdíthatja.

Az utazási irodák visszajelzései szerint idén népszerűek az ázsiai úti célok, a kontinensen azonban nem árt nehézségekre is felkészülni. Kínában például európai jogosítvánnyal nem vezethető bérautó, kölcsönzés esetén egy sofőrt is meg kell fizetni, amely körülbelül 10 eurós napi plusz költséget jelent. Japánban a nemzetközi kölcsönzők nincsenek jelen, Kubában szintén nem történt meg a piaci nyitás. A közlekedést nehezíti a karibi országban, hogy korlátozzák a szabad mozgást, nem mehet mindenki arra, amerre csak akar, engedélyeket kell beszerezni az utazáshoz országon belül.

Az arab országokban és Izraelben fejlett autókölcsönzési kultúráról beszélhetünk, itt minden gond nélkül bérelhető autó, ahogy Ausztráliában, Új-Zélandon, Dél-Afrikában és Észak-Amerikában is. A magyar bérlőkre egyébként jellemző, hogy külföldi utazásaik során nem az autó kategóriája vagy márkája a döntő számukra. Az olcsó, heti akár 50 ezer forintért elérhető modelleket keresik: ha lehet választani, akkor természetesen a jobb felszereltségű modellt viszik, de felárat külön nem akarnak fizetni az extrákért.