Már az olasz rendőrök is elpártoltak a Fiattól

2015.07.14. 11:58

Komoly közbeszerzést bukott el a Fiat konszern, mert nem gyártanak olyan autót, ami megfelelt volna az olasz rendőrségnek és csendőrségnek. A Fiatok és Alfa Romeók több évtizedes hegemóniája megtört ugyan pár éve, de importmárka így még nem tarolt a hatóságoknál. 

Az olasz rendvédelmi szervek nemrég lezárult tenderén a Seat vitte a pálmát, így a következő időszakban több mint 4000 autót szállíthat a rendőrség és csendőrség számára. Típusai közül a Seat Leon lett a befutó, és a nehéz helyzetben lévő spanyol márkának minden megrendelés számít. Eléggé sértheti a helyzet olaszok nemzeti büszkeségét, de ma valóban foghíjas és régi modellekből áll a helyi márkák kínálata.

Forrás: Origo

A Lancia tulajdonképpen lélegeztetőgépen van, míg Fiatnál a Panda, Punto és az 500-as család alkotja a kínálatot, a rendőrök körében korábban kedvelt Bravót már nem gyártják. Az Alfánál sem jobb a helyzet, a háromajtós Mito nem alkalmas rendőrautónak, a régi Giulietta pedig nem tudott labdába rúgni a frissebb konkurencia ellen.

Forrás: Origo

Most fájó igazán, hogy ilyen sokáig tartott a Giulia kifejlesztése, hiszen a középkategóriás Alfákat (155, 156, 159) mindig is nagy számban használták a csendőrök, de később talán ebben a méretosztályban is lesz tender. A méregdrága Ferrari és Lamborghini természetesen nem esélyes nagy tételben. Utóbbiból egyébként korábban szolgálatba áll már két darab, de az egyik Gallardót totálkárosra törték.

Forrás: Seat

A nyertes Seatok 150 lóerős TDI motorral érkeznek, az autók eleje golyóálló, továbbá biztonsági gumik, speciális felfüggesztés és az első ülések mögött térelválasztó fal is lesz bennük. 206 darabot már át is adtak Veronában, 925-öt megrendelésre gyártanak, további 3075-öt pedig három éven belül fognak leszállítani. A sors pikantériája, hogy a VW előtt hosszú étvizedeken keresztül részben a Fiat-konszernhez tartozott a Seat márka, annak típusait gyártották licensz alapján Spanyolországban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK