Veszprémben is Janikáék nyertek

Vágólapra másolva!
Az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős (Peugeot) nyerte a bajnokság ötödik versenyét, a Veszprém-ralit. A címvédő a vasárnapi hat gyorsasági szakasz közül kettőn bizonyult a leggyorsabbnak, előnye öt pont a fordos-toyotás Benikék előtt.
Vágólapra másolva!
Amber PR
Tóthékat megint nem tudták megverni
Fotó: Amber PR


Ifj. Tóth János: "Mint mindig, ezúttal is egy tökéletesen felkészített Peugeot 206 WRC-t kaptunk a Schmidt Racingtől. Nehéz volt a verseny, de végig minden rendben ment. A hőség volt az egyetlen, amit nehezen viseltünk."

Benikék az előző napon elszenvedett benzinszivárgás miatti hátrányból jócskán lefaragtak, ennek köszönhetően egy helyet javítva a második helyen zárták a versenyt. Kivételesen nem a Focus WRC-vel, hanem egy Toyota Corolla WRC-vel indultak Veszprémben, aminek az a magyarázata, hogy a pilóta a hét eleji teszten összetörte a Focus elejét.

Az Érdi-Varga páros az első nap arra panaszkodott, hogy nekik nincs futóművük murvára a Subaru Impreza WRC-hez. Ennek ellenére minimális különbség választotta el őket ifj. Tóthéktól, ám a hajrában mindkét első féktárcsájuk eltört. Így megduplázták a hátrányt, de bíztak abban, hogy legalább a második helyet képesek lesznek megtartani. Az Impreza aktív hajtáslánca azonban elromlott, vagyis olyan volt másnap a Subaru, mint egy kétkerékmeghajtású autó.

A Turi-Papp kettős is fente a fogát a második helyre, Toyota Corolla WRC-vel, de az első nap utolsó gyorsaságiján kaptak egy jobb első defektet, és az így összeszedett negyven másodperc szertefoszlatta a reményeket.

Turiék mögött az ötödik helyen zárta a versenyt az Angyalfi-Kazár duó. Az első nap a pattogó futómű tört borsot az orruk alá, másnap pedig egy kézzel tartani kellett a váltót.

Az N csoportban az első napot a dobogón záró csapatok mindegyike kiesett. Aschenbrennerék úgy százhúszas tempónál mindjárt az első gyorsaságin buktak. Kissék autója nem indult be, majd mire életet leheltek a Lancerbe, kikésték az idejüket. Oroszlánék az AC-pumpa hibája miatt adták fel, így a nevető negyedik a Pandur-Kerék kettős nyerte az N csoportot.

A márkák versenyében a Peugeot ismét megszerezte az első helyezést, ami nemcsak a 206 WRC legénységének köszönhető, hanem a pécsi Peugeot Autósziget versenyzőinek is. Szilágyi János és Domonkos Eszter az N3-as géposztályban győzedelmeskedett egy 306 S16-ossal, sőt az F2 harmadik helyére is feltornázta magát remek teljesítményével. Ez már azért is nagy szó, mivel az előző nap az utolsó gyorsaságin bal első defektet kaptak, és emiatt kevesen reménykedtek abban, hogy képesek feljönni a harmadik helyre, no és megnyerik az N3-as kategóriát.

A végeredmény:
1. ifj. Tóth J., Tóth I. (Peugeot 206) 1:19:56.7 óra
2. Benik, Somogyi (Toyota Corolla) + 28 másodperc
3. Érdi, Varga (Subaru Impreza) + 57.7 mp
4. Turi, Papp (Toyota Corolla) + 1:11.6 perc
5. ifj. Angyalfi, Kazár (Subaru Impreza) + 4:10.8 p
6. Turán, Podina (Toyota Celica) + 5:39.2 p

Az egyéni pontverseny állása:
1. ifj. Tóth János (Peugeot 206) 80 pont
2. Benik Balázs (Ford Focus) 75
3. Érdi Tibor (Subaru Impreza) 51
4. Turi Tamás (Toyota Corolla) 47
5. ifj. Angyalfi Károly (Subaru Impreza) 26
6. Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer) 24

A csapatverseny állása:
1. Peugeot 27 pont
2. Citroën 19
Mitsubishi 19
4. Subaru 13