Fabia WRC a Skodától, Sport C2 a Citroëntől

Vágólapra másolva!
Genfben bemutatták a Skoda új raligépét, az Octavia leváltására hivatott Fabia WRC-t. A Citroën is új, Saxo-helyettes bombázóval riogatja a vetélytársakat, a méregzsákot Sport C2-nek hívják. A 2001-es világbajnok, listavezető, most Peugeot-pilóta angol Richard Burnst korábbi kenyéradója, a Subaru csábítgatja. Alister McRae visszatér, a Mitsubishi skótja Új-Zélandon versenyez újra.
Vágólapra másolva!
Fotó: Amber PR
Gyönyörűen ormótlan - Octavia

Eddig csak szó volt róla, jó sok, kémfotók tömkelege látott napvilágot, nemrég aztán megmutatták. Mármint a csehek az új gépet, a Fabia WRC versenyautót, amelytől azt várják, megerősítik helyüket a legjobbak között.

A rali királykategóriájában (már a nagyon közelmúltban) ötödik éve vannak jelen, sokra nem vitték, futamot nem nyertek, egyetlen (amúgy bravúros) dobogós helyezéssel büszkélkedhetnek Kenyából. Meg jó néhány pontszerzéssel.

Az Octavia felett eljárt az idő, ez biztos, túl nagy, túl ormótlan a vetélytársakhoz képest. Szűk utakból, fordulókból márpedig jócskán akad a versenyeken, hiába az erős, rettentő nyomatékos motor, hiába a strapabíró, megbízható szerkezet, hiába a kiváló pilóta és navigátor (mert mind a finn Gardemeister és Lukander, mind az 1994-es világbajnok francia Auriol és jobbkeze, Giraudet szakmájának mestere).

Skoda 2003/sport/automotor/20030109skoda.htmlWRChttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=30278

Szóval Fabia, a márka (illetve az egész konszern, VW-csoport) egyik legkeresettebb modellje, jó választás minden szempontból. Közönségileg közkedvelt, sportilag kompakt, konkrétan kisebb, jobb, újabb az Octaviánál. Ami biztos: az a jól bevált, vízhűtéses, négyhengeres, kétezres, turbós benzinmotor fejlesztése a maximált 300 lóerővel (5500-ös fordulaton,a nyomaték teherautónyi 600 Nm 3500-nál), valamint az alap: ez az utcai RS verzió, amit 130 lovas dízelaggregáttal mutattak be a minap.

A váltó hatfokozatú szekvencionális félautomata, a kormányról kapcsolható így a leggyorsabb, Skoda nem készült még ilyen technikával. Első, középső, hátsó aktív difi mind elektronikus vezérlésű, a vezérlő számítógép mindent ellenőriz és úgy működtet, hogy. Felfüggesztés elöl-hátul McPherson, hidraulikus gátlók, függetlenül állíthatóak, ilyesmi.

Forrás: EPA
Íme, az új Fabia WRC
Fotó: EPA


A karosszéria tervezésénél, kialakításánál a legnagyobb figyelmet a lehető legnagyobb merevség elérésére fordították, nagyrészt a beépített bukókeretnek hála a WRC-k torziós, csavarodási stabilitása többszöröse a szériamodellekének. A nyomtáv ugye szélesebb, a legnagyobb (1770 mm), ami lehet, padlólemez módosítva, légterelők, lökhárítók dettó, tömeg mindenhol csökkentve, a tank 90 literes.

A fékekről és a kerekekről annyi, hogy a hűtött tárcsafék átmérője elöl 378, hátul 355 mm az aszfaltos versenyeken, aszfalton 18, murván 15, hóban 16 colos magnézium felniket nyomnak föl. A gumi ugye Michelin típusú.

Szakértők, vezetők, riválisok, egyáltalán bárki a körből semmi értékelhetőt, érdekeset nem mondott még a Fabiáról, persze a szokásos paneleken kívül, melyek szerint nagyon jó lesz, sokkal jobb, a legjobb, miegymás. Állítólag a szezon harmadik harmadában vetik be, addig csak kitart a nagy testvér.