Loeb magáévá tette a Német ralit

Vágólapra másolva!
Papírforma-eredménnyel ért véget a 16 futamból álló ralivébé 11. állomása, az aszfaltos Német rali. Zsinórban negyedszer győzött, s ezzel összetettben megintcsak növelte előnyét a címvédő, francia Sebastien Loeb (Citroen), mögötte csapattársa, a belga Francois Duval, illetve a finn Marcus Grönholm (Peugeot) végzett még dobogós helyen. Csapatban visszaelőzött a Citroen, amely JWRC-ben is aratott. A magyaroknak sem ment rosszul.
Vágólapra másolva!

Az történt, aminek történnie kellett. Loeb sikerére tán nem is fizettek a fogadóirodák. Sorozatban negyedszer nyert a Német ralin. Amióta gyári WRC-k robognak ottan, azóta csakis ő, csakis a Xsarával. Brutál. Na ilyenkor bezzeg nem puffogtatják a közhelyeket, hogy így technikai sport, meg úgy az ördög nem alszik, nem. Loeb és a Citroen esetében ilyesmikről egyáltalán nem lehet beszélni. Ez a mi extornászunk olyan magától értetődően indul és ér célba a leggyorsabban, hogy az már-már felfoghatatlan. Nem emberi. Robot, tökély.

Ugye ő a világbajnok, idén meg címet véd, kétségtelen. A szezon 11. versenyén a nyolcadik, pályafutása 18. futamgyőzelmét szerezte (nem gyengén halad, a rekord 26, Sainz, és már csak olyan "ismeretlenek" vannak még előtte, mint Alen, Auriol, Kankkunen, Mäkinen, McRae, most érte be Mikolát, zseniális). Előnye az összetettben már 32 pont - csak matematikailag behozható. "Nem titok, a Német rali számomra hazai pálya" - nyilatkozta Loeb. "Eljöttek a barátaim, nyerni akartam, és nagyon örülök, hogy újra sikerült. Pénteken nagyon nyomtuk, aztán tartottuk, növeltük a fórunkat. Németországi győzelmeim közül ez volt a legkönnyebb. A murvás felhordásokon rendesen csúszkáltunk, de, hogy nem esett az eső, leegyszerűsödött minden. Az autó kifogástalanul működött. Remek hétvégéje volt az egész csapatnak."

Hát igen, hiszen ahogy tavaly még Forddal, most a Citroennel is második lett az a Duval, aki ezzel a kiváló eredménnyel nyilván mentette a menthetőt. Korábban ugye olyan tempóban törte a kocsikat, mint McCrash fénykorában, ki is tették a szűrét. Majd Sainz mester szenzációs besegítése után visszatérhetett, és azóta szorgos kis hangyaként, óvatos versenyzéssel termeli a pontokat. Most egy kövér nyolcast tett le az asztalra, nem kevés. És csak azért nem cibálhatta meg Loeb bajuszát, mert Frequelin csapatfőnök bácsi szólt neki, hogy.

Forrás: EPA

Képgaléria

Annyira nem, hogy ezzel (is) a címvédő Citroen ismét az élre tört a PSA-konszerntesójával vívott aranycsatában (6 pont a különbség). A Peugeot-nak a kétszeres világbajnok (2000, 02) Grönholm és az észt Markko Märtin egy harmadik és egy negyedik helyet, így 11 pontot gyűjtött. Nem rossz, csak volt jobb, sokkal. Egyéni összetettben Grönholm picit meglépett Solbergtől, Märtin meg feljött rá.

Ötödik az olasz Gigi Galli lett Mitsubishivel, szép, hatodik a cseh Roman Kresta Forddal, dettó. A 2003-as világbajnok norvég Petter Solbergnek két pont jutott (a negyedik helyről csúszott vissza technikai problémák miatt), nyolcadik a másik Subaruval a francia Stephane Sarrazin lett. Konstruktőrileg így "lent" semmi sem változott, a Ford a harmadik, a Subaru a negyedik, lemaradva pedig a Mitsubishi az ötödik.

A Skoda meg a tökutolsó. Most sem voltak sehol a "csehek": a szezon végén visszavonuló, veterán német Armin Schwarz és a zöldfülű, francia Alexandre Bengue is kiesett. Egy harmadik Fabia WRC-vel a cseh Kopecky sem ment végig. További WRC-s kiesett csak privátilag volt Stohl (Citroen) és Bernardi (Peugeot).

Nem esett még szó Toni Gardemeisterről, pedig a Ford finnje idén általában ott szokik lenni az élbolyban. Na most nem szokott. Miként a Focus-féle technika sem. Toni 17. lett. Még egy gyári adósságunk van: a Mitsubishi finnje, Harri Rovanperä 10., nem szereti az aszfaltot, ennyi.

Forrás: EPA

És JWRC-ben is kettős Citroen-siker született: nyert Sainz tanítványa, a persze, hogy spanyol Dani Sordo (navigátora ugye Marc Marti...), második McRae "fia", a brit Kris Meeke (Glenn Patterson) lett. Ahogy Loeb és Duval, ők is 16 gyorson értek el abszolút időt a 19-ből, vezettek végig, uralkodtak, no. Harmadik-negyedik a két Suzuki Swifttel a brit Wilks és a címvédő, svéd P-G Andersson lett. Sordónak ez már idei harmadik győzelme, a Citroennek meg (hatból) a negyedik, a pontversenyben az a helyzet, hogy Wilks és Sordo egálban, Andersson és Meeke is lőtávolban.

A magyarokról kábé mindent megtudhat, elolvashat DuEn oldalán, amúgy Kakusziék (A6, VW Polo S1600, középmezőny) és Pénzesék (N3, Renault Clio, kategória-ezüst) célba értek, gratula, Olléknak nem jött össze. A 24. Német raliról még annyit, hogy száraz volt, temérdek néző örvendezett a pályák mentén, a legjobb nem gyári a spanyol Xavi Pons lett Citroennel (...), kilencedik. Még pár szám, egy kis statisztika: 57 páros rajtolt, 38 ért célba. Abszolútban Loeb vezetett egy kivétellel, a hármas után Duval állt jobban. JWRC-ben Sordo az elsőtől az utolsó pillanatig. Szakaszgyőzelmek (WRC): Loeb 13, Duval 3, Solberg, Märtin, Galli 1-1; Citroen 16, Subaru, Peugeot, Mitsubishi 1-1; Michelin-Pirelli 16-3 > JWRC: Sordo, Meeke 8-8, Wilks 3; Citroen-Suzuki 16-3.

Három hét múlva (szeptember 16-18.) Brit rali (Wales), murva, dzsuva. Aztán Japán, később két aszfalt (Katalán és Korzikai rali), hogy Ausztráliában, murván érjen véget a szezon.

ki