WRC: Ötvenedik futamgyőzelméért hajt Loeb Cipruson

Vágólapra másolva!
Írország és Norvégia után a 2009-as szezon harmadik futamát is régi-új helyszínen rendezik, hiszen tavaly Cipruson sem volt rali-világbajnoki verseny. Idén eddig vizes aszfalton és hóban mérték össze erejüket a versenyzők, ezúttal aszfalt és murva vár rájuk. 
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

A legutóbbi három alkalommal Loeb volt a leggyorsabb Cipruson. Újabb győzelme a félszázadik lenne


Több mint egy évtizede rendeztek utoljára vegyes talajú versenyt, még 1996-ban, San Remoban. Cipruson visszatér ez a fajta rendezési mód, a pénteki gyorsaságikat aszfalton, a szombatiakat és a vasárnapiakat murván jelölték ki. Van azonban egy nagy különbség a korábbiakhoz képest: míg régen mindig az adott útfelülethez illő futómű, fék és gumi volt az autókon, ezúttal - a költségek csökkentésére hivatkozva - mindhárom napon a murvás szettel szerelik majd a kocsikat. A pilóták is kíváncsian várják, hogy milyen lesz majd élesben a kemény keverékű murvagumikkal és a kis fékekkel aszfalton menni, a legtöbben éppen ezért többnapos tesztet iktattak be a verseny előttre.

A legutóbbi három Ciprus Ralit Loeb nyerte, akinek eleinte nagyon tetszett a lebonyolítási mód, egészen addig, míg meg nem tudta, hogy az egész versenyt murvagumikon kell teljesíteni. Taktikája mindenesetre egyértelmű: első nap minél nagyobb előnyt kell összeszednie, hogy kitartson szombatra és vasárnapra, amikor a francia - amennyiben az élen áll - hátrányban lesz első rajtpozíciója miatt. Csapattársa, Sordo még csak egyszer indult itt, de sokat segíthet neki, hogy navigátora már többször is versenyzett a szigeten, még Sainz oldalán. A C4 WRC-k új köntösben pompáznak majd, a csapatot Citroën Racing névre keresztelték, és az autókon megjelent a cég új emblémája is.

Forrás: [origo]

Hirvonen alapos teszteléssel készült a futamra. Vajon lesz-e részéről taktikázás? Norvégiában alaposan ráfázott vele


A Ford intenzív munkával töltötte a norvég futam óta eltelt időt, egy igen hosszú szardíniai tesztet iktattak be. Hirvonen és Latvala összesen 1250 km-en át próbálgatták az autók beállításait, aszfalton és murván is. Mindkét versenyző azon a véleményen van, hogy a minél kevesebb csúszkálással járó vezetési stílus lesz a nyerő. A Stobart Ford ezúttal Wilson - Henning Solberg párosításban áll rajthoz, de Focus WRC-ben ül majd Al Quassimi, illetve a visszatérő Munchi's csapat színeiben Villagra is.

A hazai futamán remekül szereplő Petter Solberg új gárdája egyre erősebbnek tűnik, és a Citroën is segítő kezet nyújtott a norvég exvilágbajnoknak. A 2001-es építésű Xsara WRC-be egy vadonatúj motor, illetve új lengéscsillapítók kerültek a franciák jóvoltából. A réginek tűnő, de három aktív differenciálművel rendelkező autó igazán ütőképes lehet a nehéz körülmények között, mindenesetre Solbergnek nagyratörő tervei vannak. Az autó egyelőre marad, bár már felreppentek a hírek egy C4 WRC érkezéséről is.

Forrás: [origo]

Solberg felfrissített technikával és óriási elszántsággal érkezik a szigetre. A dobogó közelébe könnyen eljuthat, felférni rá viszont nagyon nehéz lesz


Mindössze 35 tagú a nevezési lista, pedig a tucatnyi WRC mellett a PWRC és a JWRC mezőny is rajthoz áll, mindkét sorozat idei második állomásához ér. A szériások közt nagy meccs várható a S2000-res és az N-es autók között, utóbbiakat erősíti a tavaly már próbálkozó magyar Mayer/Tagai páros is egy Subaru Imprezával. A juniorok között csupán három nevező akadt, így aki célba ér, biztos dobogós.

A verseny csütörtök este indul az ünnepélyes rajtceremóniával, pénteken - amely ismét 13-ára esik - hat aszfaltos gyorsaságit teljesít a mezőny.


A világbajnokság állása:

1.

Loeb/Elena

Citroën C4 WRC

20

2.

Hirvonen/Lehtinen

Ford Focus RS WRC '08

14

3.

Sordo/Marti

Citroën C4 WRC

12

4.

H. Solberg/Menkerud

Ford Focus RS WRC '08

10

5.

Latvala/Anttila

Ford Focus RS WRC '08

6

6.

Atkinson/Prevot

Citroën C4 WRC

4

7.

Wilson/Scott

Ford Focus RS WRC '08

4

8.

Ogier/Ingrassia

Citroën C4 WRC

3




A világbajnokság állása, gyártók:

1.

Citroën Total World Rally Team

32

2.

BP Ford Abu Dabhi Rally Team

22

3.

Stobark VK M-Sport World Rally Team

16

4.

Citroën Junior World Rally Team

8





A világbanokság állása, PWRC:

1.

Sandell/Axelsson

Skoda Fabia S2000

10

2.

Brynildsen/Giraudet

Mitsubishi Lancer Evo IX

8

3.

Prokop/Tomanek

Mitsubishi Lancer Evo IX

6



A világbanokság állása, JWRC:

1.

Burkart/Kolbach

Suzuki Swift S1600

10

2.

Prokop/Tomanek

Citroën C2 S1600

8

3.

Bertolotti/Celestini

Suzuki Swift S1600

6