[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] egészség > !ALROVAT_NEVE

Tudomány Terhesség influenza D-vitamin
Címkék:diabétesz,cukorbetegség,mandula,dió,mogyoró,földimogyoró,magvak,táplálkozástudomány,étrend,étrendek,étrend-kiegészítő,olajos mag,táplálkozás

A cukorbetegeknek ajánlott minél több olajos magvat fogyasztani

[origo]|2011. 07. 13., 9:26|Utolsó módosítás:2011. 07. 13., 10:38|

Az olajos magvak rendszeres fogyasztása kedvezően befolyásolja a 2-es típusú cukorbetegek állapotát, akár a betegség szövődményeinek kialakulását is megelőzheti - állítják a Torontói Egyetem és a St Michael's Kórház kutatói egy közelmúltban végzett vizsgálat eredményei alapján.

Forrás: AFP

JÁTSSZ ONLINE!

Azok a cukorbetegek, akik szénhidrát helyett naponta elfogyasztanak körülbelül 6 dekagramm olajos magvat, számíthatnak rá, hogy csökken a koleszterinszintjük, és stabilizálódik a vércukorszintjük is - derült ki egy új kanadai kutatásból.

A vizsgálat során 117 önkéntes, cukorbeteg résztvevőt véletlenszerűen három csoportra osztottak, majd étrendjüket más-más ételekkel egészítették ki. Voltak, akik a magkeveréket kapták, mások egy egészségesnek mondható muffint fogyaszthattak el, a harmadik társaság pedig az előző két "menüt" ette vegyesen, fele-fele arányban.

A magkeverék sótlan és többnyire pörköletlen mandulából, pisztáciából, dióból, pekándióból, amerikai mogyoróból, földimogyoróból, kesudióból és makadámdióból állt. A muffinok tésztáját egészséges összetevők alkották: teljes kiőrlésű lisztből készült, cukor helyett pedig almakoncentrátummal édesítették. Proteintartalma a hozzáadott tojásfehérje és zsírszegény tejpor miatt szinte megegyezett a csonthéjasokéval, míg a magkeverék egyszeresen telítetlen zsírsavaiból származó kalóriatartalma nagyjából a sütemények szénhidrátjainak kalóriatartalmával volt egyensúlyban.

Ezt követően a résztvevőket 90 napos, diabéteszeseknek ajánlott diétára fogták, amely mellett folyamatosan szedniük kellett a gyógyszerüket is.

Olajos magvakkal jobban kordában tartható a kór

Az étrendkiegészítőként magokat fogyasztóknál jobb eredményeket mutattak ki mind a vércukor, mind az LDL-koleszterin (az ún. "rossz koleszterin") szintjében, mint a másik két csoport tagjainál.

A kutatók a vizsgálat során elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogyan változik a vérben a hemoglobin glükózzal kapcsolt formájának mennyisége. Az úgynevezett glikohemoglobin szintjének csökkenése a magkeveréket fogyasztó csoportban jelentősen nagyobb volt, mint a másik két csoportban. Az LDL-koleszterin szintjének csökkenése ugyancsak látványosan nagyobb volt azoknál, akik magvakat ettek sütemény helyett.

"Nem kétséges, hogy a sótlan, nyers, esetleg pörkölt magvak mind a vércukor, mind a vérzsír szintjének szabályozására kedvezően hatnak. Jelentőségük az lehet, hogy a 2-es típusú cukorbetegek diétájában a növényiolaj- és proteinbevitel növelésével súlygyarapodás nélkül (esetleg súlycsökkenést elérve) lehet hatékonyabban kontrollálni a betegséget" - olvasható a Torontói Egyetemnek a vizsgálatról szóló sajtóközleményében.

A kutatás eredményei a Diabetes Care című szaklap augusztusi számában jelennek meg.

[origo] címlapon»

Forrás: AFP Mit okoz az apa csökkent spermaszáma a fiúnál? A férfi nemzőképesség gyengülésének többek között az is következménye, hogy egyre több kisfiú születik nemi szervi fejlődési rendellenességgel. Az egy milliliter ondóban ...
    Forrás: AFP/Robin Utrecht Ritkán használható az abortusztabletta Bár az egészségügyi államtitkárság szerint Magyarországon nem fogják alkalmazni a nagy vitákat kavart abortusztablettát, a gyógyszer a hazai, hosszadalmas ...
    Forrás: National Science Foundation/Stony Brook University Leheletből is kimutatható lesz a rák Néhány éven múlva vérvétel vagy rákszűrés helyett elegendő lesz belefújni egy szondába a betegségek egész skálájának kimutatásához, a cukorbajtól a szalmonellafertőzésen ...
    Forrás: Wikimedia Commons/Zdeněk Fric Nem kell csesztetni a kígyókat A természetfilmeket kedvelő kislány a speciális kígyófogási technikákat akarta megmutatni társainak, amikor megmarta egy keresztes vipera a szatmári Túristvándiban. A ...
    Forrás: AFP Heti harminc deka hal az új ajánlás Egy új európai ajánlás szerint hetente legalább kétszer kellene halat fogyasztani, ez ugyanis jelentősen csökkentené a szív- és érrendszeri betegségek gyakoriságát. Az ...
    Fotó: Hirling Bálint [origo] Csak néhány évig élnek a képzelt barátok Egy felmérés szerint az óvodások kétharmadának van képzelt barátja. Ezt régebben a magányosság jelének tartották, ám a pszichológusok ma már pozitív jelenségként, a ...
    Forrás: AFP Kinél alakul ki gyakrabban vesekő? A vesekövek a vizeletbe kiválasztódó sókból képződnek. Nagyságuk a mikroszkopikus méretű kristályoktól (vesehomok), a néhány centiméteres nagy kövekig igen változó ...
    Forrás: Retina AG Hogy a vakok is lássanak Ezer dollár lehet az az összeg, ahol megnyílik az út a személyre szabott orvoslás előtt. Ezt az árat sok beteg hajlandó lenne megfizetni azért, hogy az orvos ne csak ...
Szárítógép -10% akció Electrolux EDC 67550 W- 7 kg. max. töltet, csendes motor, 'B' energiaosztály, LED kijelző, irányváltás funkció...
80.910 Ft

24 óra hírei »

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Hirdetés

Szavazás

Olvasnivaló

Forrás: AFP Vetkőzzünk le, aztán irány a medence! Ki vette fel a legcukibb szerelést? Mitől tart egy magyar szupermodell?
Forrás: AFP Maffiaállamot takargatnak Aurovíziós Dalfesztivál házigazdája, Azerbajdzsán korrupciót és kemény elnyomást próbál elfedni.
Forrás: AFP/Odd Andersen Miért nem hagyja a francba a megszorításokat Európa? Miért nincs alternatívája a megszorításoknak, merre vezet Orbán magyar útja?

További adatok » Időjárás »

Hirdetés

Utolsó link Impresszum Médiaajánlat Adatkezelési Szabályzat Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva.