[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] egészség > !ALROVAT_NEVE

Tudomány Terhesség influenza D-vitamin
Címkék:egészség,gyümölcs,szív- és érrendszer,zöldség-gyümölcs,egészségmegőrzés,magasvérnyomás,kiwi

Segít a magas vérnyomás ellen a friss gyümölcs

MTI|2012. 03. 28., 14:30|Utolsó módosítás:2012. 03. 28., 14:31|

Egy norvég kutatás szerint a kivi hatásos vérnyomáscsökkentő, rendszeres fogyasztása a vérnyomást a normál értékhez közelíti.

Forrás: AFP

JÁTSSZ ONLINE!

A norvég kutatócsoport korábban már bebizonyította, hogy az eredetileg Kínából származó gyümölcs gátolja a véralvadás alapjául szolgáló vérlemezkék összecsapódását.

Ráadásul a kivi szinte minden fontos vitamint tartalmaz, gazdag antioxidáns vegyületekben. Európában a gyümölcs főként akkor terjedt el, amikor a kivi termesztésének vezető országa a II. világháború után Olaszország lett.

A mostani kutatáshoz a norvég kutatók szív- és érbetegség szempontjából kiemelten veszélyeztetett vizsgálati alanyokat választottak: kifejezetten kövér, erős dohányos férfiakat kértek fel a részvételre. A vizsgálatot 100, emelkedőben lévő vérnyomású vagy már eleve magas vérnyomású férfi fejezte be. Először egy hónapig arra kérték a résztvevőket, hogy ne szedjenek gyógyszereket, antioxidáns készítményeket, és mivel a véralvadás kérdése is érdekelte a vizsgálókat, ne vegyenek be aszpirint.

Véletlenszerű elosztás szerint 33 résztvevő naponta három kivit fogyasztott, ugyanannyi vizsgálati alany mindenféle más gyümölcsöt és zöldséget evett ugyanolyan mennyiségben, végül a többiek a megszokott étrendjüket tartották.

A kivicsoportban már a kissé emelkedett vérnyomású résztvevők vérnyomása is csökkent, de a magas vérnyomásúak első értéke, a szisztolés vérnyomás átlag 15 Hgmm-el ment lejjebb, a második érték, a diasztolés nyomás 13 Hgmm-el lett alacsonyabb. Ez új gyógyszerek bevezetésekor is kiemelkedő hatásnak számít - olvasható a Journal of Human Hypertension című folyóiratban megjelent tanulmányában.

A kivi a vérnyomást növelő enzím hatását is gátolta, és a véralvadási készséget csökkentette. Ez azt jelenti, hogy a gyümölcsnek legalább háromféle kedvező szívvédő hatása is létezik.

 

[origo] címlapon»

Forrás: AFP Napi 400 kérdést is feltehet egy kisgyerek Egy négyéves kislány egy nap akár négyszáz kérdést is feltehet, azaz ébren töltött idejének szinte minden második percében elhangozhat egy miért. A sok kérdés azonban ...
    Forrás: AFP Napi 400 kérdést is feltehet egy kisgyerek Egy négyéves kislány egy nap akár négyszáz kérdést is feltehet, azaz ébren töltött idejének szinte minden második percében elhangozhat egy miért. A sok kérdés azonban ...
    Forrás: AFP Napi 400 kérdést is feltehet egy kisgyerek Egy négyéves kislány egy nap akár négyszáz kérdést is feltehet, azaz ébren töltött idejének szinte minden második percében elhangozhat egy miért. A sok kérdés azonban ...
    Fotó: Hajdú D. András [origo] Receptre kellene felírni a sört? A sör megosztja az orvostársadalmat, Magyarországon jellemzően csak vesekőre ajánlják, a nagy sörfogyasztó nemzetek azonban más előnyeit is igyekeznek kidomborítani. ...
    Forrás: MTI/Varga György Veszélyes kórokat hoznak a szúnyogok A szerencsebambuszokkal és a használt gumiabroncsokkal az egzotikus betegségeket terjesztő szúnyogok is megérkeztek Európába. Az egyik legveszélyesebb faj a ...
    Forrás: AFP Túl sokat sem szabad szedni a D-vitaminból Bár az alacsony D-vitamin-szintet egyre több betegség kialakulásával hozzák összefüggésbe, egy új amerikai kutatás most arra hívja fel a figyelmet, hogy az ajánlott ...
    Forrás: AFP/ANP Sokunknak volt ikertestvére a méhben A mesterségesen fogant babák 10-15 százalékának a méhben még volt ikertestvére, aki néhány hét után - többnyire nyomtalanul - felszívódott. A természetes úton ...
    Forrás: AFP/Antoine Parat Kell-e félni az oltásoktól? Érdemes-e a kötelezőkön túl egyéb védőoltásokkal is beoltatni a gyereket? Megterheli-e a gyerek immunrendszerét a sok oltás? Okozhatják-e az oltások, hogy egyre több az ...
    Forrás: AFP Most kell nagyon figyelni a napozással Szerkesztőségünkben is többen megtapasztalták az elmúlt napokban, hogy már az áprilisi nap is égethet. A hosszú tél után jó a napozás, töltődniük kell a ...
    Forrás: AFP/PhotoAlto/Alix Minde Néha a fényevők is hotdogoznak Csontsoványra fogyva halt meg egy másfél éves kisfiú Agárdon, holott a szülei jómódúak voltak. A TV2 szerint a világtól elzárkózva élő szülők a fényevésben hittek. A ...
    Forrás: AFP Milyen lábasban főzhetünk egészségesen? Igaz-e, hogy az alumínium edény Alzheimer-kórt okoz, a teflon lábasok pedig növelik a daganatos betegségek kockázatát? Milyen edényben található ólom, és gond-e, hogy az ...
    Forrás: Wikipedia/Richard Bartz Közelebb jöttek a kullancsok A sok csapadék kedvezhetett a kullancsoknak, és a hosszabb tél sem okozott gondot nekik: már a február-márciusi hidegekben aktivizálódtak. Természetjárás után már ...
AEG T 75470 AH hőszivattyús szárítógép5 év garancia, A-40% energiaosztály, hőszivattyús technológia, nedvességérzékelő, szűrő- és tartálytelítettség kijelző, nagyméretű LCD kijelző
229.900 Ft

24 óra hírei »

Legolvasottabb cikkek

hirdetés

Hirdetés

Szavazás

Olvasnivaló

Forrás: AFP Palvin Barbara eszetlenül vagány Nemzeti büszkeségünk punkos pincérnek öltözött a cannes-i vörös szőnyegen.
Forrás: Magyarok a világ nyolcezresein Nem keresik tovább Erőss Zsoltot és Kiss Pétert Eltűnt a Himaláján két magyar, miután megmászták a Kancsendzöngát.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

Hirdetés

Impresszum Médiaajánlat Adatkezelési Szabályzat Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva.