Rob Marshall csatát nyert. Úgy tűnik, mindennél fontosabb volt neki, hogy megrendezhesse az Egy gésa emlékiratai című filmet, és ezért hegyeket mozgatott meg. Arthur Golden könyvsikerének megfilmesítését eredetileg Steven Spielberg tűzte ki célul, aki megállapodást is kötött róla a Columbia Pictures-zel. Később mégis kiszállt a projektből, és úgy döntött, hogy csak társproducerként marad a produkcióban, melynek jogai a filmgyártó vállalatnál maradtak.
Ekkor új rendező után nézett a vezetőség, és ráakadtak az Oscar-díjas Chicago rendezőjére, Rob Marshallra. Marshall pedig annyira beleszeretett a műbe, hogy elhatározta, minden követ megmozgat azért, hogy ő rendezhesse. A munka ugyanis akadályokba ütközött, hiszen Marshall a Chicago sikerén felbuzdulva olyan szerződést kötött annak gyártójával, a Miramax filmstúdióval, hogy az elkövetkezendő két filmjét is nálunk forgatja. Az Egy gésa emlékiratai azonban a Columbia birtokában volt.
Az egyetlen lehetőség tehát az volt, ha a két cég szerződést köt arról, hogy közösen finanszírozzák a filmet. Ez azonban nem ment könnyen, és hónapokig alkudoztak arról, ki mennyit vállal a forgatásból, utómunkából és forgalmazásból. Ugyan volt már rá példa, hogy a Columbia és a Miramax egy-egy film készítésére közösen vállalkozott (például Lasse Hallström Kikötői hírek, és Billy Bob Thornton Vad lovak című alkotása esetében), de arra is volt már példa, hogy nem sikerült megállapodást kötni (Shanghai című közös projektjük például kudarcba fulladt).
A helyzetet tovább bonyolította, hogy ezúttal egy harmadik cég, Spielberg Dreamworks stúdiója is részese volt a játszmának. És bár a szerződést még nem írták alá, a cégekhez közelálló források szerint hamarosan erre is sor kerül, és megkezdődhetnek a munkálatok.