Valaki a Filmklub stábjából bevállalja a korán kelést, és megtekinti vasárnap reggel a The Artist című francia versenyfilmet, amely 1927-ben játszódik Hollywoodban és középpontjában egy némafilmsztár áll, aki úgy érzi, hogy a hangosfilm térnyerésével véget ér a karrierje. A film főszereplője az egyik legismertebb francia mozisztár, Jean Dujardin, és amiatt mindenképpen kuriózum, hogy fekete-fehérben, dialógus nélkül forgatták és pont úgy néz ki, mint egy korabeli film.
- - - Délután végre kiderül, miért ajnározták annyit a Martha Marcy May Marlene című drámát az év elején a Sundance filmfesztiválon. Az elbűvölő, de félelmetes szektavezér bűvköréből kitörő, és a nővéréhez menekülő fiatal lány története az előzetes alapján kissé sematikusnak tűnhet, de a beszámolók szerint a Winter's Bone-ért idén Oscar-jelölt John Hawkes, valamint az Olsen-ikrek színésznőként itt debütáló húgocskája Elizabeth is fenomenális alakítást nyújt. Nézzük meg a lány és a szektavezér feszült találkozását!
- - - Ezután a Take Shelter vetítésére sietünk. Erről a filmről már annyit is elég tudunk, hogy Jeff Nichols rendezte, akinek a Fegyverek és emberek című korábbi filmjét imádtuk a Titanicon három évvel ezelőtt (interjúztunk is vele akkor), valamint hogy a főszerepet a mindig kiváló Michael Shannon játssza.
- - - A napi mozizást egy múlt század eleji bordélyházban fogjuk kipihenni. A L'Apollonide című alkotásról azt tudjuk, hogy számos fiatal és gyönyörű francia színésznő játszik benne, de már azzal a meglepő húzással levett minket a lábunkról, hogy az előzetes alá Lee Moses Bad Girl című csodás dalát rakták.
|