Mr. Bean, a gumiarcú, gülüszemű lény, akinek az alsó ajka az idő hetven százalékában nyáltól fénylik, a teste pedig képtelen, saját ritmusban rezeg, tíz év után újra csinált egy egész estés filmet. A Mr. Bean nyaral-ban Bean egy videókamerával a kezében elutazik a francia Riviérára és közben sorra megtalálják a gegek. Két mellékszereplő van - egy orosz rendező tíz-tizenkét éves fia és egy fiatal francia színésznő, aki azt reméli, hogy a sok reklám után most végre felfigyelnek rá: kis szerepet kapott egy öntelt amerikai rendező (Willem Dafoe) filmjében, ami történetesen a cannes-i filmfesztivál nyitófilmje. Mindhárman tehát Cannes-ba igyekeznek: Bean a strandra, a lány a premierre, az orosz gyerek az apjához, aki a cannes-i zsűri tagja, és aki Bean hibájából maradt le a vonatról, amivel a fiával utaztak volna együtt a fesztiválra.
Road movie a Mr. Bean nyaral, ilyen-olyan poénokkal. Mert ritka egyenetlen film ez: vannak jó poénok, de vannak elviselhetetlenül unalmas, hosszúra nyúlt, fáradtan cammogó poénok is. Erre persze lehet azt mondani, hogy a humor rendkívül szubjektív valami, de ha egy gyerek egy padon ülve utánozza Rowan Atkinson mozdulatait, mondjuk azt, ahogy az megvakarja az arcát vagy átveti az egyik lábátt a másikon, azon arcizmom se rezdül. Akkor se csapkodom a térdem, ha Bean egy buszjegyet kerget, amit a földön mindig arrébb fúj a szél, aztán meg egy csirkét üldöz, aminek a lábára ragad ugyanaz a buszjegy. Igen, a legnagyobb gond ezzel a filmmel, hogy nem elég vicces.
Nincs elég jó pillanat. Túl sok a felszínen érintett, kidolgozatlan látszat-geg. Pedig Atkinson akkor jó, amikor a foga közé kap egy poént, és nem ereszti. Addig tömi a karácsonyi pulykát, amíg már nem merünk odanézni és utána még egy kicsit. Vagy úgy csúszik le a múzeumban a teremőrszékről, hogy minden egyes süllyedő milliméternek értelme van. A Mr. Bean nyaral-ban csak percekre villan fel egy-két átgondolt, jó időben elkezdett és befejezett Atkinson-geg, a többi laza csirkekergetés. És a lány és a gyerek? Teljesen felesleges elem mind a kettő. Egyik sincs a vásznon elég ideig, hogy értelme legyen a feltűnésüknek. A vége felé valamiféle meleg, családi érzést kéne generálniuk így együtt, Beannel hármasban, de sokkal több értelme van Atkinson nagyisra rúzsozott gumiarcán röhögni, mint megpróbálni átérezni a forgatókönyvíró családi mozis ambícióit.
A végén tehát megérkeznek Cannes-ba, pereg a nyitófilm. Ez a néhány perc csodálatos, szarkasztikus betét: itt a büszke Dafoe, a fiktív sztárrendező és itt a rendező fiktív művészfilmje, alatta pedig erősen hortyog a szmokingos cannes-i közönség. Ez a rövid film-a-filmben a Mr. Bean nyaral legszórakoztatóbb része, bár Mr. Beanhez nem sok köze van. És ha igaz, hogy ez volt az utolsó alkalom, hogy Rowan Atkinson Bean bőrébe bújt, akkor ez elég szomorú.