Amikor a kormány elhatározta az okmányirodák létrehozatalát, ütemterv készült arra, hogy mikortól telepítik ide a különböző okmányok kiállítását. November 1-jétől a vállalkozási igazolványok kerülnek át a kamaráktól az irodákhoz, majd jövő év január 1-jétől a forgalmi engedélyek, törzskönyvek kiállítása, illetve az autók átírása is itt történik.
A gépjármű-nyilvántartást idáig sem a rendőrség vezette, hanem a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal - mondta a Magyar Hírlapnak Móricz Miklós, a BM sajtóreferense. A rendőrségen tehát csak a közlekedési igazgatás ügyintézése történt, amely januártól az okmányirodákhoz kerül.
Jelenleg 180 okmányiroda működik az országban, november 1-jétől a számuk 240 lesz. A jövő év első napjáig működni kezdenek az új városokban létrehozott irodák is, így a számuk 254-re emelkedik.
Ezzel együtt feszültségeket vár Tarlós István, az ország hatodik legnagyobb önkormányzatának polgármestere. Kétségbeejtő helyzetre, hosszas várakozásokra, leterhelt dolgozókra, s jelentős önkormányzati többletkiadásokra számíthat Óbuda amiatt, hogy januártól a gépjárművekkel kapcsolatos iratok kiállítása is a helyi okmányirodához kerül - mondta egy sajtótájékoztatón. Az útlevél- és a személyi igazolvány kiállításával összefüggő feladatok átvételekor az államtól csak 14 millió forintot kaptak, miközben 60 milliót költöttek rá - emlékeztetett. Amúgy az önkormányzati feladattá váló járműokmány-kitöltéssel kapcsolatos kérdéseket szabályozó rendelet még meg sem jelent. Az is komoly feszültséget okoz szerinte, hogy december 15-étől a rendőrségek nem adnak ki semmilyen járműokmányt, s a kéthetes torlódás ledolgozása az önkormányzati dolgozókra hárul.
Németh Géza
(Magyar Hírlap)
Ajánlat: