A főigazgató elmondta, hogy tavaly 5689 vendéglátó helyet ellenőriztek, melyek 72 százaléka volt valamilyen okból kifogásolható. A 2006-ban kiszabott pénzügyi bírság együttes összege túllépte a 240 millió forintot.
Wittich Tamás arra buzdított, hogy a fogyasztók váljanak tudatosabb vásárlóvá. Figyeljenek oda, hogy megfelelő tájékoztatást, illetve megfelelő mennyiségű és minőségű terméket kapnak-e. Ha nem, akkor éljenek a kritikával és írjanak a panaszkönyvbe - tette hozzá.
A főigazgató közölte, hogy a fogyasztóvédők a héten már megkezdett akció során elsősorban vízpartokon, wellness- és gyógyturisztikai helyeken, állatkertekben, vidámparkokban és kulturális eseményeken működő vendéglátó-ipari egységekre koncentrálnak. A hatóság kiemelt figyelmet fordít továbbá a körhintákat, légvárakat és egyéb szórakoztató berendezéseket üzemeltetőkre is - tette hozzá a főigazgató.
Wittich Tamás hangsúlyozta, hogy a szabálytalankodó vendéglátóhelyek "erőteljes fellépésre" és szigorú szankciókra számíthatnak. A fogyasztóvédők a szabályokat évről évre visszatérően megszegő üzleteknél azok bezárását kezdeményezhetik. Beszámolt arról, hogy az ellenőrzések elsősorban próbavásárlásokat jelentenek, amelyek során vizsgálják a termék mennyiségét, minőségét, illetve a nyugtaadást.
A főigazgató jelezte, hogy amíg más területeken a fogyasztóvédelmi ellenőrzések során a szabálytalanságok visszaszorulását tapasztalni, addig az idegenforgalom területén nemigen változik a helyzet, évről évre hasonlóan magas a szabályokat megszegők aránya.