Hozzátette: becslések szerint évente 2,5 millió új mobilkészüléket adnak el a magyar piacon, ahol a Samsung részesedése 30-35 százalék körüli. A cél az, hogy a dél-koreai márka átvegye az első helyet.
Az értékesítési vezető kifejtette: a Samsung a magyar piacon mintegy kétszer erősebb a világátlagnál, ahol 17 százalékos részesedése van. A mobilmárka magyarországi erősödésére jellemző, hogy az idén a bázishoz képest az eladások volumene 15 százalékkal, a készülékek átlagára pedig 25 százalékkal nőtt.
A magyar piacon, az összes márkát figyelembe véve, a mobilkészülékek átlagára 120 dollár, amit a Samsung jóval meghalad.
Kunos Balázs elmondta azt is, hogy a magyar felhasználók átlagosan 3 évente cserélik készüléküket, de vannak olyan előfizetők is, akik 6-7 éve ugyanazt a mobilt használják. Az átlagnál gyakrabban azok vesznek mobilt, akik fogékonyak a technikai újításokra, illetve presztízs szempontok is vezérlik őket a mobilhasználatban.
A piaci trendek szerint napjainkban a felső kategóriában a vékony, multimédiás, érintőképernyős telefonok a legkeresettebbek, míg középkategóriában ehhez hasonlóan szintén a vékony, többfunkciós, téglalap alakúak.
A magyar piacon, ellentétben például Németországgal, Csehországgal és Lengyelországgal, nem ennyire kelendőek az alsó kategóriás mobilok, amelyek inkább az alacsony, 10-17 ezer forint közötti árukkal vonzzák a vevőket, semmint tudásukkal.